czwartek, 6 lipca 2017

Lody kawowe z chałwą

Pierwsze w tym sezonie lody. I to w moim ulubionym składzie: kawa i chałwa. Lody są ekspresowe w wykonaniu, jedynie czas chłodzenia wydłuża cały proces. Najlepsze będą oczywiście przygotowane w maszynie do lodów - idealnie puszyste i kremowe. Przepis z Moich Wypieków. Polecam!



Lody kawowe z chałwą

Składniki na około 1 litr:

1 puszka mleka skondensowanego słodzonego
pół szklanki mleka
300ml śmietany kremówki
1 łyżka likieru kawowego (dodałam likieru adwokatowego)
pół łyżeczki cynamonu
3 płaskie łyżki kawy rozpuszczalnej rozpuszczone w 1 szklance mleka
100g chałwy (smak dowolny)

Wykonanie:

Wszystkie składniki oprócz chałwy miksujemy na gładką masę. Masę schładzamy w lodówce minimum 3 godziny (ja schładzałam w zamrażalniku 2 godziny). Następnie wszystko przelewamy do maszyny do lodów, dodajemy pokruszoną chałwę i postępujemy wg instrukcji maszyny. U mnie maszynka kręciła masę 30 minut, następnie masę przełożyłam do pojemnika i wstawiłam do zamrażalnika na 4 godziny.

Opcja bez maszynki:
schłodzoną w lodówce lub zamrażalniku  masę miksujemy ponownie, mieszamy z pokruszoną chałwą i przelewamy do pojemnika. Wkładamy do zamrażalnika i miksujemy co 30 minut, aż do momentu gdy masa będzie miała odpowiednią konsystencję.

SMACZNEGO!



2 komentarze:

  1. Kawa i chałwa? Ciekawe combo! Spróbowałabym :)
    https://rankiemwszystkolepsze.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Chałwa - smak dziecinstwa <3 a lody chałwowe to cos genialnego!!!

    OdpowiedzUsuń

Aby dodać komentarz nie trzeba posiadać żadnego konta, najprościej wybrać opcję Anonimowy i podpisać się pod komentarzem.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...