środa, 13 kwietnia 2011

Batoniki muesli

Czasem nachodzi Nas ochota na coś słodkiego, małe co nieco. Zamiast sięgać po czekoladę proponuję pyszne, domowe batoniki muesli, z orzechami, bakaliami i czym kto sobie wymyśli :) Proste i szybkie, idealne na małą przekąskę.

Batoniki muesli


Składniki na około 8 batoników:
2 garści orzechów (włoskich, laskowych)
garś ć migdałów lub płatków migdałowych
garś ć słonecznika
garś ć rodzynek
3 łyżki płatków owsianych
1 jajko
opcjonalnie łyżka miodu

Wykonanie:
Orzechy, migdały i rodzynki kroimy, ale niezbyt drobno. Wszystkie suche składniki wrzucamy do miski, dodajemy jajko i łyżkę miodu, dokładnie mieszamy.  Na blaszce (można użyć keksówki) wykładamy papier do pieczenia, a następnie masę. Masę równomiernie rozprowadzamy i dobrze ugniatamy. Pieczemy około 10 minut w 180 stopniach. Po przestudzeniu blok orzechowy dzielimy na mniejsze batoniki. Do batoników można dodać kokos, żurawinę, suszone banany i inne suszone owoce. Można je oblać roztopioną czekoladą.... Możliwości jest mnóstwo!!! Polecam!!!



5 komentarzy:

  1. genialnie :) :) ostatnio kupiłam corny, bo chciałam cos zdrowszego niż zwykły batonik, niestety sie zawiodłam :( teraz czas na własną inwencję!! dzięki :) będę tu chyba częsciej zaglądać ^^

    OdpowiedzUsuń
  2. Paulinko, zrobiłam dziś batoniki, ale niestety po upieczeniu mi się nie związały. Zrobiłam z większej porcji musli i dodałam 2 jajka i 3 łyżki miodu. Możesz masz jakąś dobrą radę co mam teraz zrobić? Wyszły pyszne, tylko dodam. Ania

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czy masa była dobrze ugnieciona przed pieczeniem??

      Usuń
  3. Masa, była chyba dobrze ugnieciona. Ale zostawiłam na noc, nie krojąc i rano już była bardziej związana. Następnym razem przy takiej ilości, dodam więcej miodu lub jedno jajko więcej. Ania

    OdpowiedzUsuń

Aby dodać komentarz nie trzeba posiadać żadnego konta, najprościej wybrać opcję Anonimowy i podpisać się pod komentarzem.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...