niedziela, 3 lipca 2011

Wenus

Kiedyś w cukierni kupiłam cudnie wyglądające ciasto o tajemniczej nazwie Wenus. Kupiłam, spróbowałam i mnie zachwyciło!!! Puszyste, nie za słodkie, z lekkim cytrynowym posmakiem i pysznym kokosem. Zaczęłam myśleć, skąd wziąć przepis. Ale od czego jest internet!  Po wstukaniu nazwy w wyszukiwarce pojawiły się przepisy. Poniżej szczegóły wykonania i zdjęcie (mojego już wyrobu). 



Wenus

Składniki na blaszkę 25x36cm:

Na biszkopt:
6 jaj
1 szklanka cukru
1 szklanka mąki
1 łyżeczka proszku do pieczenia

Na masę:
2 galaretki cytrynowe
25 dkg białego sera
0,5 l śmietanki kremówki 30%
2 łyżki cukru pudru

Na posypkę kokosową:
10 dkg kokosu
2 łyżki masła lub margaryny
2 łyżki cukru

Ponadto:
słoiczek dżemu brzoskwiniowego

Wykonanie:
Biszkopt: Białka ubijamy na sztywną pianę, dodajemy po odrobinie cukru i po 1 żółtku aż do wyczerpania produktów. Na końcu dodajemy mąkę z proszkiem do pieczenia i lekko mieszamy. Wylewamy na blaszkę wysmarowaną tłuszczem i pieczemy w temp. 180 stopni około 20 minut. Studzimy.

Masa: Obie galaretki rozpuszczamy w 2,5 szklankach wrzątku, odstawiamy do przestudzenia. Ser mielimy, do sera dodajemy tężejącą galaretkę i dokładnie mieszamy. Kremówkę ubijamy z cukrem pudrem. Do ubitej śmietany dodajemy po odrobinie wymieszanej galaretki z serem i lekko mieszamy.

Posypka kokosowa: Masło roztapiamy na patelni, dodajemy kokos i cukier i smażymy na złoto. Studzimy.

Biszkopt kroimy na 2 części, jedną wkładamy na spód blaszki, wylewamy masę, przykrywamy drugim biszkoptem. Wierzch smarujemy cienko dżemem,  przykrywamy usmażonym kokosem. Wkładamy do lodówki na koło 2 godziny. 


14 komentarzy:

  1. Aż ślinka leci...super ciacho na pewno spróbuję.Serdecznie pozdrawiam-mari

    OdpowiedzUsuń
  2. ciasto rewelacyjne! wyszło dokładnie takie jak na zdjęciu. nikt nie mógł uwierzyć, że sama je zrobiłam. kolejny sprawdzony przepis paulinki!:-))

    OdpowiedzUsuń
  3. wspaniale ciasto,robilam je i pycha!zagosci juz moich przepisach

    OdpowiedzUsuń
  4. Ciasto Wenus zawsze się udaje, to jego największa zaleta :) Cieszę się, że smakowało! Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. Jaki ser kupić do tego ciasta??? :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Zwykły półtłusty twaróg będzie dobry. Trzeba go zmielić przynajmniej dwukrotnie. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  7. wszystko fajnie :) tylko niestety nie wiem jak zmielić ser < nie mam maszynki :( moze jest jakiś inny sposób? :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Można przetrzeć ser przez sitko (sama kiedyś tak robiłam) albo kupić już zmielony ser w sklepie. Można tez użyć blendera lub robota kuchennego z funkcja rozdrabniania.

    OdpowiedzUsuń
  9. super dziękuję bardzo :) świetne masz przepisy :D

    OdpowiedzUsuń
  10. Czy biszkopty się nasącza? Nie będą za suche? na jaką wielkość blaszki jest przepis?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Biszkopty naciągną wilgoci z masy i nie będą suche. A przepis jest na formę 25x36cm (podano w przepisie).

      Usuń
    2. Serdecznie dziękuję za odpowiedź ;)
      Pozdrawiam

      Usuń
  11. Witam,świetny blog i świetny przepis.Pozwoliłam sobie umieścić go na mojej stronie na której piekę i testuję interesujące znane i mniej znane przepisy ciast.Zapraszam do odwiedzenia mojej strony kokosankapieczeitestuje-blog24.pl na której znajduje się Twój przepis.Zamierzam przetestować jeszcze parę Twoich przepisów:).Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Aby dodać komentarz nie trzeba posiadać żadnego konta, najprościej wybrać opcję Anonimowy i podpisać się pod komentarzem.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...