poniedziałek, 9 maja 2011

Sakiewki i nie tylko...

Dzisiaj polecam szybkie sakiewki z ciasta francuskiego. Ostatnio podjęłam się przygotowania domowego ciasta francuskiego, jak się okazało jego wykonie nie jest trudne, trzeba tylko poświęcić mu trochę czasu, ale naprawdę warto. Przepis zamieszczę niebawem. Ponadto sałatka ze świeżych warzyw z panierowaną mozzarellą, świetny dodatek do mięs, ale również do podania jako samodzielne danie.

Sałatka z panierowaną mozzarellą

Składniki na 4 porcje:

nieduża główka sałaty (można użyć strzępiastej, lodowej, u mnie była zwykła)
6 pomidorków koktajlowych
1 ogórek zielony
cebula czerwona
przyprawy: sól, pieprz
sok z cytryny + oliwa do polania sałatki
szczypiorek do dekoracji
 mozzarella (najlepiej małe kulki z mozzarelli)
jajko + bułka tarta do panierowania mozzarelli

Wykonanie: 
Sałatę myjemy, osuszamy i rwiemy na mniejsze kawałki. Wrzucamy do miski. Pomidory kroimy na połówki lub ćwiartki jeśli są większe, ogórek na półtalarki, a cebulę na krążki. Składniki mieszamy w misce.
Jajko roztrzepujemy w miseczce, doprawiamy solą i pieprzem. Mozzarellę kroimy na mniejsze części (kwadraty, słupki), najlepiej użyć gotowej mozzarelli w postaci małych kulek. Mozzarellę panierujmy w jajku i bułce tartej i smażymy na rozgrzanym oleju (trzeba szybko ją usmażyć, żeby nie zaczęła się rozpływać). 
Sałatkę przyprawiamy solą i pieprzem, skrapiamy sokiem z cytryny i oliwą, mieszamy i nakładamy na talerze. Na wierzchu układamy mozzarellę i posypujemy szczypiorkiem. 



Sakiewki z ciasta francuskiego

Składniki na 6 sakiewek:

płat ciasta francuskiego
kilka plasterków sera feta
kawałek papryki czerwonej
kilka czarnych oliwek
liście bazylii

Wykonanie:
Ciasto dzielimy na kwadraty 10x10cm. Paprykę kroimy w kostkę, fetę w paseczki, oliwki na połówki. Na środek każdego kwadratu nakładamy po kilka paseczków fety, 2 kostki papryki, oliwkę oraz listki bazylii.



Następnie boki ciasta zbieramy do góry tak, by powstały sakiewki.


Boki sakiewek sklejamy i układamy na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia. 
Pieczemy około 20 minut w 210 stopniach (do zrumienienia ciasta). Sakiewki można podawać jako przekąskę na ciepło lub zimno lub jako dodatek do innych potraw, np. zup kremów. 

10 komentarzy:

  1. http://www.kuchareczka81.bloog.pl/9 maja 2011 10:43

    bardzo fajne te twoje sakiewki!ja tez przymierzam sie do zrobienia ciats francuskiego ale ten czas...no właśnie!

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie jest tak źle jakby się mogło wydawać, trzeba tylko pamiętać żeby co godzinę rozwałkować ciasto!

    OdpowiedzUsuń
  3. http://www.kuchareczka81.bloog.pl/9 maja 2011 12:34

    no właśnie...a wiesz jak to u mnie..

    OdpowiedzUsuń
  4. Super,że pojawił się anonimowy.Próbowałam kilakrotnie już wcześniej coś umieścić ale nic nie wskakiwało ;-)Co do ciasta francuskiego to podziwiam za cierpliwość!Na moje szczęście moi panowie za nim nie przepadają.Pokochali za to parówki w cieście drożdzowym i ciasto na pierogi -na razie :-)Sakiewki wygłądają ślicznie.Pozdrawiam serdecznie Ewa

    OdpowiedzUsuń
  5. Witam Droga Ewo!!
    Dopiero niedawno olśniło mnie, iż jest jakiś problem z komentarzami. Dlatego pozmieniałam ustawienia i mam nadzieje, że jest ok :)
    U mnie w domu ciasto francuskie jest uwielbiane, zwłaszcza przez mojego szkraba. Dziś już drugi raz je robię, wcale nie jest trudne ani czasochłonne. Większość czasu leży w lodowce, a ja co godzinkę tylko go traktuję wałkiem :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Ps. U mnie dzisiaj były paróweczki w cieście :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ubostwiam mozzarelle i fete,nic tylko wziac sie do roboty...

    OdpowiedzUsuń
  8. Eh niestety, samo się nie zrobi :)

    OdpowiedzUsuń
  9. czy zamiast oliwek można dać łososia ?

    OdpowiedzUsuń
  10. Można dać łososia. Możliwości jest wiele tak naprawdę. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Aby dodać komentarz nie trzeba posiadać żadnego konta, najprościej wybrać opcję Anonimowy i podpisać się pod komentarzem.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...