poniedziałek, 17 listopada 2014

Nalewka aptekarska (cytrynowa)

 Kolejna nalewka, tym razem cytrynowa. Do jej wykonania używamy mleka i w pierwszej fazie przygotowań nalewka ma wręcz odrażający wygląd (zsiadłe mleko z cytrynami). Jednak po przefiltrowaniu nalewki staje się ona klarowna, o lekko żółtawym kolorze. Nalewka zwana jest aptekarską lub nalewką farmaceutów, gdyż uważana jest za lek na niestrawność. Polecam!
 
 
 
Nalewka aptekarska (cytrynowa)
 
Składniki:

1kg cytryn
1 kg cukru
1l mleka
1l spirytusu
kilka goździków
kilka zblanszowanych migdałów

Wykonanie:
Cytryny dokładnie myjemy, sparzamy wrzątkiem. Cieniutko obieramy ze skórki, a następnie usuwamy z cytryn białą skórkę. Cytryny kroimy w cienkie plasterki, usuwamy pestki. Wkładamy do dużego słoja, zasypujemy cukrem, ugniatamy chwilę, by owoce puściły sok. Zalewamy mlekiem i alkoholem, dodajemy goździki i migdały oraz skórki z 2 cytryn. Słój zakręcamy i odstawiamy w zaciemnione, chłodne miejsce na 4 tygodnie. Co kilka dni słojem potrząsamy, by cukier się rozpuścił. Po 4 tygodniach nalewkę filtrujemy przez filtry do kawy. Powstanie nam klarowny, lekko żółty płyn. Nalewkę odstawiamy do spiżarki na minimum 4 tygodnie.
 


11 komentarzy:

  1. super przepis nie robię nalewek na alkoholu ale ta wydaje się
    lecznicza naprawdę chyba wypróbuję nigdy o niej nie słyszałam a trochę
    już żyję -gratulacje
    Eliza

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja tą nalewkę zapamiętałam z czasów swoich praktyk w pewnym hotelu, moja szefowa taką przygotowywała i zachwalała. Polecam wypróbować :)

      Usuń
  2. Świetny przepis! Mam nadzieje ze mi wyjdzie sprawdzimy za 8 tygodni.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trzymam kciuki, żeby naleweczka wyszła pyszna.

      Usuń
  3. Witam ja robię na śmietanie truskawki banany

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A czy mogę prosić o dokładny przepis? Chętnie wypróbuję w sezonie truskawkowym :)

      Usuń
  4. Ja posługiwałem się z tej http://wedlinydomowe.pl/forum/topic/4322-truskawki-wisnie-banany-na-smietanie/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, na pewno w przyszłym roku skorzystam :)

      Usuń
    2. Swietny przepis

      Usuń

Aby dodać komentarz nie trzeba posiadać żadnego konta, najprościej wybrać opcję Anonimowy i podpisać się pod komentarzem.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...