wtorek, 11 listopada 2014

Nalewka cynamonowa

Dzisiaj polecam domową nalewkę cynamonową. Za ojca nalewek uznaje się słynnego greckiego lekarza Hipokratesa. Stworzył on napój z wina, miodu i przypraw korzennych. W XIII wieku odkryto, iż alkohol wzmacnia lecznicze działanie ziół, dlatego chorym jako lekarstwo przepisywano nalewki. Do Polski moda na nalewki przywędrowała wraz z królem Henrykiem Walezym. Wówczas zaczęto produkować znany do dzisiaj krupnik. Od niedawna moda na domowe nalewki powraca, podobnie u mnie w tym roku pojawiło się wiele różnych nalewek i likierów. Nalewka cynamonowa jest intensywna w smaku, świetnie rozgrzewa i poprawia nastrój. Idealna na zimne, jesiennie i zimowe wieczory.


 
Nalewka cynamonowa
 
Składniki:
 
laska cynamonu lub łyżeczka mielonego cynamonu
160g brązowego cukru
1l wódki
 
Wykonanie:
Cynamon i cukier umieszczamy w słoju, zalewamy wódką. Zakręcamy i potrząsamy do rozpuszczenia cukru. Nalewkę odstawiamy na 4 tygodnie, co kilka dni potrząsamy słojem. Po upływie tego czasu nalewkę filtrujemy przez podwójnie złożoną gazę, przelewamy do butelek i odstawiamy na kilka miesięcy.

 


18 komentarzy:

  1. takiej nie próbowałam, pewnie smaczna:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja to jestem zakochana we wszystkich Twoich nalewkach :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Czy ta nalewka wyjdzie jeśli zmniejszę proporcję o połowę, tzn. pół litra wódki, 80 g cukru, pół laski cynamonu?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście, że wyjdzie :) Pozdrawiam

      Usuń
    2. Jaka duza ma być ta laska cynamonu? Bo kupiłam dzis takie długie dosyć i nie wiem czy to taka ma być

      Usuń
    3. Niedawno robiłam tą nalewkę i dałam pół łyżeczki sypkiego cynamonu i kawałek (15cm) laski cynamonu. Jeśli nie używa Pani cynamonu sypkiego to można dać 3 kawałki laski (po 15cm) lub jedną długą (najlepiej ją podzielić na mniejsze kawałki). Pozdrawiam

      Usuń
  4. Robiłam, zamiast wódki dałam bimberek, żeby zabić jego zapach, wyszła pyszna:)

    OdpowiedzUsuń
  5. a jak dam spirytus np 70% to da rade zamiast wódeczki
    ?

    OdpowiedzUsuń
  6. a jak zamiast wódeczki dam spirytus np 60-80% to przejdzie?

    OdpowiedzUsuń
  7. Można dać połowę wódki, połowę spirytusu, będzie mocniejsza

    OdpowiedzUsuń
  8. Można z rumem? Zięć przywiózł taką nalewkę z Szeszeli.rewalacyjna!

    OdpowiedzUsuń
  9. Czy można łączyć cynamon z rumem.zięć taki przywiózł z Szeszeli.pyszny.zadziałał na cukier i pechęrz.

    OdpowiedzUsuń
  10. W kuchni można łączyć różne smaki, więc warto spróbować. Czekam na opinię jak wyszło :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  11. YYY... jak to odkładamy na kilka miesięcy???

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nalewka nabiera smaku z biegiem czasu, można oczywiście wypić zaraz po przefiltrowaniu :)

      Usuń
    2. Powiem tak. Fajnie że trafiłem na ten post. Akurat niedługo urodziny to nastaw rozpocznę w dniu urodzin i za rok będzie jak znalazł 😁🙃

      Usuń
  12. Raz smakowałem nalewkę cynamonową i bardzo mi smakowała.

    OdpowiedzUsuń

Aby dodać komentarz nie trzeba posiadać żadnego konta, najprościej wybrać opcję Anonimowy i podpisać się pod komentarzem.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...