środa, 2 maja 2012

Kruche ciasto z pianką i owocami

Dzisiaj polecam pyszne kruche ciasto z owocami i pianką. Owoce mogą być świeże, mrożone lub z kompotu, można użyć truskawek, wiśni, jagód lub brzoskwiń. U mnie ciasto z truskawkami i jagodami. Polecam!



Kruche ciasto z pianką i owocami

Składniki na blaszkę 24x24cm:

Na ciasto:
2 szklanki mąki 
250g masła lub margaryny
4 żółtka
4 łyżki cukru
opakowanie cukru waniliowego
2 łyżeczki proszku do pieczenia

Na piankę:
4 białka
szczypta soli
3/4 szklanki cukru
opakowanie budyniu waniliowego lub śmietankowego

Dodatkowo:
300g owoców mrożonych, świeżych lub z kompotu

Wykonanie:

Ciasto: wszystkie składniki szybko zagniatamy w gładkie ciasto, owijamy folią i schładzamy około godziny w lodówce. Następnie ciasto dzielimy na 2 równe części, jedną wstawiamy do zamrażalnika, drugą rozwałkowujemy i wykładamy spód blaszki (spód blaszki wyłożyć natłuszczonym papierem do pieczenia). Ciasto podpiekamy w 180 stopniach około 15 minut.
Pianka: białka ubijamy ze szczyptą soli na sztywną pianę, stopniowo dodajemy cukier i ciągle ubijamy. Na końcu wsypujemy budyń i miksujemy, do połączenia składników. Piankę wykładamy na podpieczony spód ciasta. 
Owoce układamy na piance, na wierzch ścieramy pozostałe ciasto (na tarce o grubych oczkach). Ciasto pieczemy około 30-40 minut w 180 stopniach (do zrumienienia).


24 komentarze:

  1. Jezu, wygląda niesamowicie! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Gdy takie ciasta pojawiają się coraz częściej na blogach, czuć lato coraz bliżej :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie ma to jak sezonowe owoce! Dziękuję i pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  4. jest pycha już 2 raz he robię :-))

    OdpowiedzUsuń
  5. Pyszne ciasto! Teraz to moje ulubione. Dziekuje za przepis :)))

    OdpowiedzUsuń
  6. Ciasto przepyszne, już piekłam, wyszło super! Zastanawiam si tylko jak trzeba zwiększyć składniki żeby zrobić blaszkę normalnej wielkości, bo taka mała dla mojej rodziny to na raz :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Można zwiększyć o 1/3 lub nawet o połowę. Pozdrawiam!!

    OdpowiedzUsuń
  8. Dziękuję, dziś będzie próba:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ciasto super.Porzeczkowe ! Oszalałam z radości jak pięknie wyszło :))))) Dziękuję za przepis.Teraz mój faworyt:)))Edyta

    OdpowiedzUsuń
  10. Z porzeczkami musi być fantastyczne! Może u mamy cos na krzaczku jeszcze znajdę to spróbuję :) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  11. Wspaniałe :) a owoce mrożone trzeba najpierw rozmrozić czy układać na piance zamrożone?

    OdpowiedzUsuń
  12. Drobnych owoców (maliny, jagody, porzeczki) nie rozmrażamy. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  13. Zrobiłam, wyszło boskie :) Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  14. Jak pieczemy ciasto w piekarniku?z termobiegiem czy góra i dół?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja piekłam z termoobiegiem, ale można góra - dół.

      Usuń
  15. Ciasto pyszne:-) super sie piecze:-)

    OdpowiedzUsuń
  16. Czy zamiast budyniu może być kisiel .

    OdpowiedzUsuń
  17. a z jabłkami? bo do tej pory robiłam tylko z czerwonymi owocami...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Można spróbować z jabłkami, będzie jabłecznik :)

      Usuń
  18. ogłaszam że z jabłkami tez wyszedł rewelacyjnie, :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Robiłam.Wyszlo rewelacyjnie.Polecam.

    OdpowiedzUsuń

Aby dodać komentarz nie trzeba posiadać żadnego konta, najprościej wybrać opcję Anonimowy i podpisać się pod komentarzem.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...