środa, 8 lutego 2012

Kurczak pomarańczowo - sezamowy

Dzisiaj danie z Kuchni Chińskiej. Smaczne, proste, zachęcające kolorem. Kawałki kurczaka są panierowane w cieście, lecz można panierkę pominąć i podsmażyć samego kurczaka oprószonego solą i pieprzem, a następnie dodać do sosu. Sos w smaku słodko - kwaśny, wspaniałe połączenie pomarańczy i sezamu.



Kurczak pomarańczowo - sezamowy

Składniki:

2 piersi z kurczaka

Na panierkę:
pół szklanki mąki
łyżeczka proszku do pieczenia
1 jajko
pół szklanki wody
3 łyżki mąki kukurydzianej
przyprawy: sól
łyżka oliwy

Na sos:
1/4 szklanki ketchupu
1/4 szklanki miodu
2 łyżeczki cukru
2 łyżki octu
szklanka wody
2 płaskie łyżki mąki kukurydzianej
1 łyżeczka oleju sezamowego
sok z połowy pomarańczy
łyżeczka skórki otartej z pomarańczy
przyprawy: szczypta czosnku granulowanego
2 łyżki sezamu

Dodatkowo: 
ugotowany ryż

Wykonanie:
Kurczaka kroimy w kostkę 2 x 2 cm.

Panierka: Wszystkie składniki  miksujemy na gładką, gęstą masę. Kawałki kurczaka panierujemy w cieście i smażymy na złoty kolor na głębokim oleju (około 10 minut). Osączamy na papierowym ręczniku.

Sos: wszystkie składniki mieszamy w rondelku, stawiamy na małym ogniu o podgrzewamy do zgęstnienia. Dodajemy kurczaka i mieszamy. Podajemy z ryżem. Smacznego!!


4 komentarze:

  1. oj przypomnialas mi czasy kiedy 2 razy w tygodniu musialam byc w kuchnii chinskiej....czego ja tam nie kosztowalam....jednak po pewnym czasie docenilam polskie smaki i wrocilam do korzeni...;)te slodkawe smaki zamienilam na kurczaka z warzywkami.....ale od czasu do czasu zmiana jak najbardziej..........POZDRAWIAM

    OdpowiedzUsuń
  2. Super przepis :)ja trochę zmodyfikowałem sos bo dodałem sporo pieprzu i chili i więcej czosnku.Trochę roboty jest,ale bardzo smaczny efekt końcowy.Dzięki za przepis i pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciekawa jestem czy ten kurczak może smakować podobnie do kurczaka w sosie słodko kwaśnym? Jadłam takiego w chińskiej knajpce w Bułgarii i niestety nigdzie indziej tak dobrego już nie udało mi się zjeść

    OdpowiedzUsuń
  4. Warto spróbować i porównać smaki :) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń

Aby dodać komentarz nie trzeba posiadać żadnego konta, najprościej wybrać opcję Anonimowy i podpisać się pod komentarzem.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...