niedziela, 21 lutego 2016

Kurczak w sosie karmelowym

Danie popularne w chińskich restauracjach. Kurczak w sosie karmelowym, zwany również kurczakiem po wietnamsku zawsze bardzo Nam smakował. Dlatego postanowiłam odtworzyć to danie w domu i udało mi się w 100%. Aromatyczne mięso pokryte gęstym, słodkim sosem, smak wyostrzony cebulą i chili. Tajemnicą przepisu jest karmel, w którym smażymy kawałki mięsa. Przepis nie jest skomplikowany, jednak ważne jest, by użyć mięsa z udźców kurczaka. W sklepach można już znaleźć takie mięso pozbawione skór i kości, znajdziecie je pod nazwą filet z udźców kurczaka w większości dużych sklepów. Kurczaka podajemy oczywiście z ryżem i surówką. Polecam!





Kurczak w sosie karmelowym

Składniki na 4 porcje:

600g filetów z udźca kurczaka (bez skóry i kości)
2 cebule
4 łyżki cukru
2 łyżki oliwy
przyprawy: sól, pieprz, łyżeczka słodkiej papryki, 1/4 papryki ostrej
50ml sosu sojowego ciemnego
łyżeczka mąki ziemniaczanej (opcjonalnie)

Wykonanie:

Mięso myjemy, kroimy na mniejsze kawałki (2x2cm), oprószamy solą, pieprzem, dodajemy paprykę słodką i ostrą i łyżkę oliwy, dokładnie mieszamy, by wszystkie kawałki pokryły się przyprawami.
Na dużej patelni rozgrzewamy łyżkę oliwy, gdy będzie gorąca dodajemy cukier i ciągle mieszając czekamy, aż się rozpuści. Do powstałego karmelu wrzucamy kawałki mięsa, szybko mieszamy by mięso pokryło się sosem. Smażymy kilka minut. Następnie wlewamy sos sojowy, mieszamy i dusimy 10 minut, aż mięso zmięknie. Dodajmy cebule pokroje w piórka, smażymy kolejnych 5 minut, by cebula zmiękła. Jeśli lubimy, gdy mięso jest pokryte sosem dodajemy łyżeczkę mąki ziemniaczanej zmieszanej z łyżką wody, mieszamy i zagotowujemy. Podajemy natychmiast po przygotowaniu.

SMACZNEGO!


6 komentarzy:

  1. Kurczak - kocham, karmel - kocham. Wszystko razem - mega, niebo w gębie ;) pozdrawiam i zapraszam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Zrobiłam dzisiaj twój przepis i obiad wyszedł bombowy �� jak w prawdziwej chińskiej knajpie. Ja dodałam jeszcze grzyby shiitake, bo je bardzo lubię, oraz paprykę czerwoną i żółtą pokrojoną w paski.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W warzywkami na pewno smakowało jeszcze lepiej :) Pozdrawiam

      Usuń
  3. Cukier biały czy brązowy?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja użyłam białego, może być również brązowy.

      Usuń
  4. Właśnie skończyłam jeść. Musze przyznać, ze wyszło super , ale cały czas mi czegoś brakowało... juz chyba wiem ... Sezam 😉

    OdpowiedzUsuń

Aby dodać komentarz nie trzeba posiadać żadnego konta, najprościej wybrać opcję Anonimowy i podpisać się pod komentarzem.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...