czwartek, 22 września 2011

Rurki z kremem

Już kilka miesięcy temu zakupiłam foremki do pieczenia rurek, ale dopiero wczoraj naszła mnie wena, by ich użyć :) Rurki są proste w wykonaniu, lecz niestety czasochłonne. Zwłaszcza jak ma się tylko 10 foremek, a ciasta na 30 sztuk i gdy potrzebne sprzęty psują się w trakcie użycia! Ale efekt końcowy wynagradza wszelkie trudy i przeciwności. Rurki można napełnić bitą śmietaną lub kremem budyniowym. Ja zrobiłam krem z mascarpone i kremówki. Polecam!



Rurki z kremem

Składniki na około 30 rurek:

Ciasto:
400g mąki pszennej
200g masła
200g gęstej, kwaśnej śmietany
opakowanie cukru waniliowego
szczypta soli
cukier kryształ do obtaczania rurek

Na krem:
300ml śmietanki kremówki
300g serka mascarpone
2 łyżeczki żelatyny
łyżeczka ekstraktu z wanilii
pół szklanki cukru

Wykonanie:
Ciasto: z mąki, masła, soli, cukru waniliowego i śmietany zagniatamy ciasto. Owijamy folią spożywczą i schładzamy godzinę w lodówce. Następnie ciasto rozwałkowujemy na podsypanej mąką stolnicy na grubość 2-3mm i kroimy w paski 2-3 cm szerokie i długie na 25cm. Foremki do rurek smarujemy masłem. Na każdą foremkę nawijamy pasek zaczynając o węższej części. Rurki obtaczamy w cukrze i układamy na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia.


Rurki pieczemy około 15 minut w temperaturze 200 stopni na złoty kolor. Studzimy.

Krem:  żelatynę zalewamy 2 łyżkami zimnej wody, gdy napęcznieje podgrzewamy, aż się rozpuści. Odstawiamy do przestudzenia. Śmietankę ubijamy z serkiem mascarpone na sztywną masę, dodajemy cukier, ekstrakt wanilii i przestudzoną, lekko ciepłą żelatynę i miksujemy kilka minut. Kremem napełniamy rurki (najlepiej użyć szprycy, choć ja napełniałam łyżeczką, gdyż szpryca się rozsypała przy pierwszej rurce!). Rurki odstawiamy w chłodne miejsce, by krem stężał.


8 komentarzy:

  1. moje rurkowe foremke czekaja juz ponad rok...:) moze w koncu sie zmobilizuje i uzyje hehe:)
    dzieki za propozycje :)

    OdpowiedzUsuń
  2. zdejmujemy gorace z rurek czy czekamy az wystygna???

    OdpowiedzUsuń
  3. Najlepiej poczekać, aż wystygną na foremkach, gorące mogą się pokruszyć. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Mmm..pięknie wyglądają :) skorzystam z przepisu napewno, bo mam zamiar je piec w sobotę :) Od przyszłej teściowej pożyczyłam foremki, aż 35 sztuk, więc pójdzie szybko :)
    Cudowny przepis! pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. Zrobiłam rurki wg. podanego przepisu i wyszły wspaniałe.Mąż myslał, ze to kupowane.Wyszło 28 rurek i w kilka minut zniknęły.Super przepis.

    OdpowiedzUsuń
  6. Mój mąż też myślał, ze to kupowane jak spróbował. Cieszę się że smakowały :) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  7. Mozna zrobić też bez tej śmietany?

    OdpowiedzUsuń

Aby dodać komentarz nie trzeba posiadać żadnego konta, najprościej wybrać opcję Anonimowy i podpisać się pod komentarzem.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...