czwartek, 22 września 2011

Rurki z kremem

Już kilka miesięcy temu zakupiłam foremki do pieczenia rurek, ale dopiero wczoraj naszła mnie wena, by ich użyć :) Rurki są proste w wykonaniu, lecz niestety czasochłonne. Zwłaszcza jak ma się tylko 10 foremek, a ciasta na 30 sztuk i gdy potrzebne sprzęty psują się w trakcie użycia! Ale efekt końcowy wynagradza wszelkie trudy i przeciwności. Rurki można napełnić bitą śmietaną lub kremem budyniowym. Ja zrobiłam krem z mascarpone i kremówki. Polecam!



Rurki z kremem

Składniki na około 30 rurek:

Ciasto:
400g mąki pszennej
200g masła
200g gęstej, kwaśnej śmietany
opakowanie cukru waniliowego
szczypta soli
cukier kryształ do obtaczania rurek

Na krem:
300ml śmietanki kremówki
300g serka mascarpone
2 łyżeczki żelatyny
łyżeczka ekstraktu z wanilii
pół szklanki cukru

Wykonanie:
Ciasto: z mąki, masła, soli, cukru waniliowego i śmietany zagniatamy ciasto. Owijamy folią spożywczą i schładzamy godzinę w lodówce. Następnie ciasto rozwałkowujemy na podsypanej mąką stolnicy na grubość 2-3mm i kroimy w paski 2-3 cm szerokie i długie na 25cm. Foremki do rurek smarujemy masłem. Na każdą foremkę nawijamy pasek zaczynając o węższej części. Rurki obtaczamy w cukrze i układamy na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia.


Rurki pieczemy około 15 minut w temperaturze 200 stopni na złoty kolor. Studzimy.

Krem:  żelatynę zalewamy 2 łyżkami zimnej wody, gdy napęcznieje podgrzewamy, aż się rozpuści. Odstawiamy do przestudzenia. Śmietankę ubijamy z serkiem mascarpone na sztywną masę, dodajemy cukier, ekstrakt wanilii i przestudzoną, lekko ciepłą żelatynę i miksujemy kilka minut. Kremem napełniamy rurki (najlepiej użyć szprycy, choć ja napełniałam łyżeczką, gdyż szpryca się rozsypała przy pierwszej rurce!). Rurki odstawiamy w chłodne miejsce, by krem stężał.


8 komentarzy:

  1. moje rurkowe foremke czekaja juz ponad rok...:) moze w koncu sie zmobilizuje i uzyje hehe:)
    dzieki za propozycje :)

    OdpowiedzUsuń
  2. zdejmujemy gorace z rurek czy czekamy az wystygna???

    OdpowiedzUsuń
  3. Najlepiej poczekać, aż wystygną na foremkach, gorące mogą się pokruszyć. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Mmm..pięknie wyglądają :) skorzystam z przepisu napewno, bo mam zamiar je piec w sobotę :) Od przyszłej teściowej pożyczyłam foremki, aż 35 sztuk, więc pójdzie szybko :)
    Cudowny przepis! pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. Zrobiłam rurki wg. podanego przepisu i wyszły wspaniałe.Mąż myslał, ze to kupowane.Wyszło 28 rurek i w kilka minut zniknęły.Super przepis.

    OdpowiedzUsuń
  6. Mój mąż też myślał, ze to kupowane jak spróbował. Cieszę się że smakowały :) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  7. Mozna zrobić też bez tej śmietany?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety nie można pominąć śmietany.

      Usuń

Bardzo chętnie poznam Waszą opinię nt przepisów. Wiem, iż okienko komentarzy jest odrobinę skomplikowane, ale nie trzeba posiadać żadnego konta, najprościej wybrać opcję Anonimowy i podpisać się pod komentarzem.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...