wtorek, 9 września 2014

Sałatka z ogórków na zimę

 Bardzo smaczna sałatka z ogórków na zimę. Ogórki szatkujemy ze skórką, całość dopełnia aromatyczny koperek. Ilość cukru i soli można zmniejszyć lub zwiększyć, tak samo ilość octu, w zależności od preferencji smakowych. Polecam!
 
 
 
Sałatka z ogórków
 
Składniki na około 5 słoików 0,5l:
 
2,5 kg ogórków gruntowych
pęczek koperku
1 łyżka soli
 
Na zalewę:
szklanka octu
3/4 szklanki cukru (lub mniej)
1 łyżka soli
10 ziaren ziela angielskiego
kilka listków laurowych
10 ziaren pieprzu czarnego
 
Wykonanie:
 
Ogórki dokładnie myjemy, odcinamy końcówki i szatkujemy wraz ze skórką. Dodajemy łyżkę soli, mieszamy i odstawiamy na 2 godziny. Następnie odlewamy sok (nie odciskamy ogórków, tylko odlewamy sok), dodajemy posiekany koperek. Składniki zalewy zagotowujemy, gorącą zalewę wlewamy do ogórków. Mieszamy i odstawiamy na kolejne 2 godziny (przemieszać od czasu do czasu). Następnie sałatkę przekładamy do czystych i wyprażonych słoików, słoiki zakręcamy i pasteryzujemy około 15-20 minut.
 
SMACZNEGO!
 


25 komentarzy:

  1. jak cudownie otworzyć taki słoiczek zima:)

    OdpowiedzUsuń
  2. A własnie się przymierzam zrobić jakieś słoiczki ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Witam
    Dwa tygodnie temu zrobiłam, dziś otworzyłam i robię kolejną porcję. Nie lubię sałatek ogórkowych z przetworów, zwykle są to jakieś rozgotowane "paciaje". Ta sałatka jako jedyna ogórkowa smakuje mi. Ma jeden minus, ostry smak octu, myślę ze zimą będę podawac wcześniej odsączoną. Ale zapach koperku ...rewelacja. Ważne by nie gotowac dłużej niż w przepisie. Dziękuję za ten przepis.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ilość octu można zmniejszyć do pół szklanki, nie każdy lubi ten ostry smak w przetworach. Cieszę się, że sałatka smakowała. Pozdrawiam

      Usuń
  4. Witam mam pytanie czy czas pasteryzacji to czas od momentu zagotowania?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, 15-20 minut od momentu zagotowania. Pozdrawiam

      Usuń
  5. Czy nie dodaję wcale wody???
    Przymierzam się właśnie do zrobienia a mam dwie lewe ręce :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie dodajemy wody, ogórki puszczą wystarczająco soku. Powodzenia!

      Usuń
  6. Nie mogę się doczekać posmakowania :) Ja dałam ocet jabłkowy, zobaczymy !!! Dziękuję za przepis.

    OdpowiedzUsuń
  7. Czy sok z ogórków dodajemy do zalewy?

    OdpowiedzUsuń
  8. Sok odlewamy tak jak podałam w przepisie.

    OdpowiedzUsuń
  9. Czy zalewa musi zakryć ogórki?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie nie zakrywała, ale jeśli po nałożeniu sałatki do słoików zostanie nam trochę zalewy to rozlewamy do słoików.

      Usuń
  10. Ja dodalam nie szklanke a 0.5 szklanki rewelacja ,nawet moje wuki sie zajadaja

    OdpowiedzUsuń
  11. Czy do zalewy dajemy jeszcze sól pomimo tego iż ogórki były posolone?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, do zalewy dodajemy jeszcze sól. Ilość można dowolnie zmieniać, dodać mniej lub więcej.

      Usuń
  12. Pyszna salatka. Polecam

    OdpowiedzUsuń
  13. Po przeczytaniu narobiłam sobie ochoty pewnie zrobię bo zdążyłam zerwać ogórki , napiszę czy się udały .
    Pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń
  14. Właśnie też robię. Zobaczymy czy będą twarde i chrupiące...

    OdpowiedzUsuń
  15. Ta sałatka przypomina mi tę, którą moja koleżanka Basia przywoziła do akademika, po week-endzie spędzonym w domu. Tak długo jej szukałam...niebo w gębie, prostota, pyszota-ogóreczki chrupiące i ten koperek...ja zastosowałam ocet i cukier w stosunku 1:1-nie jest za słodka; i po odlaniu wody a przed dodaniem koperku dolałam pięć łyżek rozgrzanego oleju-pomaga równomiernie rozprowadzić koperek, każdy plasterek jest nim jakby "oklejony". Pozdrawiam smacznie. Agnieszka.

    OdpowiedzUsuń
  16. Przepis zachęcający będę dzisiaj robić.Podoba mi się bi w składzie zalewy nie ma oleju którego w salatkach nie lubię.

    OdpowiedzUsuń

Aby dodać komentarz nie trzeba posiadać żadnego konta, najprościej wybrać opcję Anonimowy i podpisać się pod komentarzem.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...