wtorek, 27 września 2011

Mus kawowy

Znalazłam niedawno przepis na fantastyczny mus kawowy, lecz do jego użycia potrzebna była esencja kawy i cykorii. Próbowałam znaleźć  coś takiego w internecie, lecz niestety niewiele znalazłam!! Chyba po raz pierwszy w życiu to źródło informacji mnie zawiodło. Lecz będąc na zakupach w Tesco, gdy myszkowałam na półce z produktami do pieczenia odkryłam buteleczki z tym ekstraktem! Szybko go zakupiłam i przygotowałam ten pyszny, wirujący, dwukolorowy mus :) A ekstrakt kawy i cykorii ma wiele zastosowań w kuchni: można z niego przyrządzić kawę mrożoną, można nim wzbogacać alkohole, np. whiskey, można go dodawać do ciast, mas i kremów.



Mus kawowy

Składniki na 2 porcje:

1 łyżka esencji kawy i cykorii
2 łyżeczki kakao
1 łyżeczka czekolady do picia w proszku
200ml jogurtu naturalnego
2 łyżeczki żelatyny
2 białka jajek
2 łyżki drobnego cukru

Wykonanie:
Przygotowujemy 2 miseczki. Do jednej wlewamy esencję kawy, do drugiej wsypujemy kakao i czekoladę w proszku. Jogurt naturalny rozdzielamy równo pomiędzy 2 miseczki, mieszamy.
Żelatynę zalewamy 2 łyżkami zimnej wody, odstawiamy. Gdy napęcznieje podgrzewamy do rozpuszczenia i lekko studzimy.
Białka ubijamy na sztywną pianę, pod koniec dodajemy cukier. Pianę rozdzielamy równo na 2 miseczki i mieszamy. Żelatynę również dzielimy na 2 części i łączymy z masami. Musy nakładamy na przemian po 1 łyżce do szklanek lub pucharków. Wstawiamy do stężenia do lodówki.
 Przed podaniem dekorujemy łyżką jogurtu naturalnego i obsypujemy odrobiną kakao.

Uwaga: dla osób lubiących bardziej słodkie desery polecam dodać troszkę więcej cukru.



Przepis w ramach akcji Schłodzone.

3 komentarze:

  1. To ja poproszę o taki mus! Jako absolutna zwolenniczka kawy jestem zachwycona przepisem!
    Pozdrawia Cię:)

    OdpowiedzUsuń
  2. To jest Nas dwie, bo ja również uwielbiam wszelkie wariacje kawowe :)
    Również pozdrawiam!!

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo smakowicie wygląda taki deserek, wypróbuję przepis :)

    OdpowiedzUsuń

Aby dodać komentarz nie trzeba posiadać żadnego konta, najprościej wybrać opcję Anonimowy i podpisać się pod komentarzem.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...