sobota, 11 czerwca 2011

Kurczak w maślance

Jedna z Czytelniczek poleciła mi kiedyś kurczaka w maślance. Postanowiłam przepis wypróbować i jestem z niego bardzo zadowolona. Kurczak w marynacie z maślanki staje się bardzo kruchy, jest soczysty i delikatny. Upieczony w piekarniku jest zdrowszy niż smażony, a tak samo chrupiący. Do marynaty można dodać dowolnych ziół i przypraw wg upodobań. Polecam!

Kurczak w maślance



Składniki na 2-3 porcje:

2 piersi z kurczaka
szklanka maślanki
przyprawy: sól, pieprz, zioła prowansalskie, suszona natka pietruszki
kilka garści płatków kukurydzianych

Wykonanie:
Piersi myjemy, kroimy na długie paski, nacieramy solą i pieprzem i przekładamy do miski. Maślankę mieszamy z ziołami i natką, zalewamy kurczaka i wstawiamy na kilka godzin lub całą noc do lodówki. Płatki kukurydziany rozgniatamy rękami, kurczaka w marynacie z maślanki panierujemy w płatkach i układamy na blaszce do pieczenia. Pieczemy około 30 minut w 180 stopniach. Pyszne, chrupiące, kruche i zdrowe kąski kurczaka.


18 komentarzy:

  1. Witam jetem na zasluzonej emeryturze i mam wolny czas, ktory z przyjemnoscia poswiecam wnukom a ze lubia jesc to Twoje przepisy sa dokladnie tym czego szukalam POZDRAWIAM

    OdpowiedzUsuń
  2. Oj, to pracowita emeryturka :) Ale dzieci dają niesamowitą radość. Pozdrawiam również!

    OdpowiedzUsuń
  3. bardzo pyszne wszystkim bardzo smakowało a najbardziej dzieciom a to najważniejsze

    OdpowiedzUsuń
  4. Twoje przepisy są genialne szacun :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jakie mogą być dodatki do tego kurczaka ?

    OdpowiedzUsuń
  6. Frytki, ziemniaczki z wody, surówka.

    OdpowiedzUsuń
  7. postanowiłam,że zrobię właśnie tego kurczaka w szkole gotujemy na ocenę mam nadzieję,że wyjdzie taki jak na zdjęciu :)

    OdpowiedzUsuń
  8. kurczak idealny-soczysty ale dlaczego spaliły mi się płatki piekarnik nastawiłam na 180 stopni.

    OdpowiedzUsuń
  9. Pieczone na samej blaszce, bez papieru? Z termoobiegiem czy bez?

    OdpowiedzUsuń
  10. z papierem bez .

    OdpowiedzUsuń
  11. Można zmniejszyć temperaturę do 170st i skrócić czas do 20 minut, a jeśli płatki zaczną się mocno rumienić trzeba je przykryć z góry folią aluminiową. Spaliły się na czarno czy tylko mocno zbrązowiały?

    OdpowiedzUsuń
  12. ale od spodu

    OdpowiedzUsuń
  13. Być może to wina piekarnika, który mocniej grzeje z dołu. Blaszka była na środku piekarnika? Ja piekłam z termoobiegiem i nic się nie spaliło.

    OdpowiedzUsuń
  14. A czy zamiast maslanki moze byc jogurt naturalny ?

    OdpowiedzUsuń

Aby dodać komentarz nie trzeba posiadać żadnego konta, najprościej wybrać opcję Anonimowy i podpisać się pod komentarzem.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...