środa, 13 sierpnia 2014

Puszyste bułeczki maślane

 Dzisiejsze bułeczki są niesamowicie puszyste i mięciutkie, idealne z masełkiem i ulubionym dżemem. Proste w wykonaniu. Uformowane bułeczki można zamrozić lub przechować do rana w lodówce i upiec rano.  Bułeczki można też zamrozić świeżutkie po upieczeniu. Polecam!


 
Bułeczki maślane
 
Składniki na 12-16 sztuk:
 
4 szklanki mąki pszennej
25g świeżych drożdży
250ml mleka
110g miękkiego masła
2-3 łyżki cukru
2 jajka
3/4 łyżeczki soli
 
Dodatkowo:
 
1 jajko + łyżka mleka do posmarowania
 
Wykonanie:
 
Drożdże mieszamy z łyżką cukru i kilkoma łyżkami letniego mleka, dodajemy 2-3 łyżki mąki, mieszamy i odstawiamy na 10-15 minut do "ruszenia". Resztę mąki przesiewamy do miski, dodajemy zaczyn, resztę cukru, mleka, roztrzepane widelcem jajka, masło i sól. Wyrabiamy ciasto, aż będzie gładkie. Odstawiamy pod przykryciem do wyrośnięcia na 45-60 minut.
Następnie ciasto dzielimy na 12 lub 16 części. Z każdej formujemy bułeczkę i układamy na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia w odstępach 1cm. Bułeczki przykrywamy i odstawiamy do napuszenia na 45 minut.
Piekarnik nagrzewamy do  185 stopni, wyrośnięte bułeczki smarujemy jajkiem roztrzepanym z mlekiem i pieczemy około 20-25 minut.

SMACZNEGO!
 
 
Źródło: bułeczki.


9 komentarzy:

  1. Rzeczywiście wyglądają jak puszyste poduszki!

    OdpowiedzUsuń
  2. Mniam, cudownie puchate :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Napewno beda wyprobowane w mojej kuchni.

    OdpowiedzUsuń
  4. ciasto wyszło mi dość mokre, nie wiem czy to dobrze? na razie rośnie, zobaczymy:) dam znać jak się upieką

    OdpowiedzUsuń
  5. Wyszły rewelacyjne, wyrosły pięknie. Dodałam do ciasta trochę świeżego koperku i część posypałam kminkiem a część słonecznikiem dla urozmaicenia :) Świetne!

    OdpowiedzUsuń
  6. Wyszły przepyszne, dodałam kruszonki. Są puszyste,po prostu rozpływają się w ustach

    OdpowiedzUsuń
  7. Takie buleczki przywozili mi do sprzedaży z Przedczca piekarnia GS pamiętam smak do dziś

    OdpowiedzUsuń
  8. Super mi wyszły .
    Dziękuję za przepis.
    Aga

    OdpowiedzUsuń

Aby dodać komentarz nie trzeba posiadać żadnego konta, najprościej wybrać opcję Anonimowy i podpisać się pod komentarzem.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...