środa, 28 stycznia 2015

Ryba w sosie śmietanowo - koperkowym

 Szybki i prosty pomysł na rybę duszoną. W przepisie można wykorzystać rybę mrożoną, po prostu wkładamy zamrożoną na patelnię i dusimy, do rozmrożenia. Do przygotowania sosu można wykorzystać białe wytrawne wino, będzie bardziej wykwintny. U mnie ryba podana była z ryżem. Przepis znalazłam na opakowaniu ryb znanej firmy, polecam :)
 
 
 
Ryba w sosie śmietanowo - koperkowym
 
Składniki na 2 porcje:
 
4 kawałki białej ryby świeżej lub mrożonej (u mnie mrożony dorsz w kostce)
1 cebula
pół szklanki bulionu warzywnego lub białego wytrawnego wina
3 łyżki gęstej śmietany 18%
przyprawy: sól, pieprz, sok z cytryny
3 łyżki posiekanego koperku
 
Wykonanie:
Cebulę kroimy w drobną kostkę. Na patelni rozgrzewamy łyżkę tłuszczu, podsmażamy cebulę. Gdy się zeszkli układamy na patelni rybę, wlewamy wino lub bulion i dusimy około 10 minut. Następnie dodajemy śmietanę, koperek, sok z cytryny, sól i pieprz do smaku. Dusimy około 5 minut. Podajemy z ryżem lub innymi dodatkami.
 
SMACZNEGO!
 
 


9 komentarzy:

  1. Ryba wyszła super, maż był bardzo zadowolony :) Jedyne co zmieniłam, to zagęściłam sos śmietanowy jedną małą łyżeczką mąki, wtedy dało się nim fajnie polać brokuły, z którymi to podałam tę rybkę.

    OdpowiedzUsuń
  2. Polecam to danie dla dzieci! Moje urwisy bardzo lubią tak podaną rybę! Wcześniej prubowałam przekonać chłopców do ryby smażonej ale zawsze słyszałam "mama, to bzyjko pafnie"

    OdpowiedzUsuń
  3. Dziękuje za przepis, zaraz idę robić rybkę na obiad w ww.podanej wersji :)).

    OdpowiedzUsuń
  4. Dobre. Dzis zrobilem dla dziadka ktorym sie w DE opiekuje. Zagescilem troche maka i uzylem karmazyna jako rybe. Nie mogl przestac jesc.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że smakuje nie tylko dzieciom :) Pozdrawiam z Polski i Wesołych Świąt!

      Usuń
  5. Super danie, zawitało w moim zeszycie najlepszych, sprawdzonych przepisów, Dzięki :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Czy rybę pani soli wcześniej?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ryby nie trzeba solić wcześniej. Pozdrawiam

      Usuń
  7. Właśnie zrobiłam, wyszła super ��

    OdpowiedzUsuń

Aby dodać komentarz nie trzeba posiadać żadnego konta, najprościej wybrać opcję Anonimowy i podpisać się pod komentarzem.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...