poniedziałek, 26 września 2011

Naleśniki z brokułami

Propozycja dla smakoszy naleśników. Razowe naleśniki z brokułami w sosie serowym.... Więcej dodawać nie trzeba :)



Naleśniki z brokułami w sosie serowym

Składniki:

Na naleśniki:
300 ml mleka
2 jajka
1 szklanka mąki pszennej
1 szklanka mąki pszennej razowej
przyprawy: sól, gałka muszkatołowa

Na farsz:
średni brokuł
200ml bulionu warzywnego
100g sera pleśniowego
4 łyżki gęstej śmietany
przyprawy: sól, pieprz

Wykonanie:
Ciasto: wszystkie składniki miksujemy na gładkie ciasto naleśnikowe. Odstawiamy na 15 minut, a następnie smażymy cienkie naleśniki na lekko natłuszczonej patelni.
Farsz: brokuł dzielimy na mniejsze różyczki, gotujemy  kilka minut w lekko osolonej wodzie. Bulion wlewamy do niedużego rondelka, dodajemy drobno pokrojony lub starty na tarce ser i podgrzewamy całość, aż ser się rozpuści. Sos przyprawiamy solą i pieprzem, dodajemy śmietanę i mieszamy. 
Na każdym naleśniku układamy brokuły, polewamy sosem i składamy.

6 komentarzy:

  1. z brokułami jeszcze nie jadłam, ale wyglądają pysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Razowe naleśniki, brokuły...pyszne i zdrowe :)

    OdpowiedzUsuń
  3. To już drugi mój przepis na naleśniki z brokułami i serem, takie połączenie bardzo Nam smakuje :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Cała moja rodzina uwielbia naleśniki z brokułami,a sos rewelacja .Ja posypuję brokuły tartym żółtym serem i też jest ok.

    OdpowiedzUsuń
  5. czy na pewno przepis na naleśniki jest dobry, mi wyszła papka i musiałam dolać więcej mleka i wody. A potem rozpadały się na patelni. Proszę o radę fachowca:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Witam, jeśli chodzi o ciasto na naleśniki to ja zwykle nie trzymam się sztywno podanych proporcji. Każdy używa innego rodzaju mąki, jaj innej wielkości. Do podanej ilości mleka dodajemy jajka i stopniowo dodajemy mąkę tak by uzyskać pożądaną konsystencję. Nie za rzadkie, nie za gęste. Smażymy na lekko natłuszczonej, ale mocno nagrzanej patelni (ja przed każdym wylaniem ciasta patelnię smaruję pędzelkiem). Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń

Aby dodać komentarz nie trzeba posiadać żadnego konta, najprościej wybrać opcję Anonimowy i podpisać się pod komentarzem.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...