sobota, 14 maja 2011

Kolorowo

Dzisiaj dość ciekawa sałatka z selerem naciowym i parówkami. Bardzo kolorowa o niezwykłym smaku. A do tego błyskawiczna w przygotowaniu. 

Sałatka z selerem naciowym


Składniki na 6 porcji:

3 łodygi selera naciowego
2 parówki (u mnie frankfurterki)
puszka kukurydzy
1 czerwona papryka
2 jajka na twardo
nieduża cebulka ze szczypiorkiem
4-5 łyżek sosu tatarskiego (u mnie Winiary)
przyprawy: pieprz

Wykonanie:
Łodygi selera umyć i pokroić w kostkę. Paprykę oczyścić z nasion, umyć i pokroić w kostkę lub paseczki. Parówki kroimy w talarki, cebulkę drobno siekamy, kukurydzę osączamy, a jajka kroimy w kostkę. Wszystkie składniki łączymy, dodajemy sos tatarski, przyprawiamy pieprzem i mieszamy. Przed podaniem schładzamy.


A do sałatki pyszny chlebuś na maślance, wilgotny i bardzo sprężysty, z grubą skórką. Chlebek jest jasny, wykonany z mąki krupczatki. Mój z dodatkiem słonecznika, ale można wykorzystać inne dodatki (ziarna lub bakalie).

Chleb na maślance


Składniki na keksówkę 20cm:

330g mąki krupczatki
15g drożdży świeżych lub 7g suszonych
170ml wody
170ml maślanki
łyżeczka soli
łyżeczka cukru
3 łyżki słonecznika

Wykonanie:
Mąkę przesiewamy do miski, dodajemy sól, słonecznik, maślankę i ciepłą wodę. Świeże drożdże mieszamy z cukrem i odstawiamy do rozpuszczenia. Jeśli mamy suszone to robimy zaczyn: drożdże mieszamy z kilkoma łyżkami ciepłej wody i cukrem, dodajemy 1-2 łyżki mąki i mieszamy, zaczyn odstawiamy do wyrośnięcia. Drożdże przelewamy do reszty składników i mieszamy. Ciasto będzie gęste i lepkie. Odstawiamy pod ściereczką do wyrośnięcia na godzinę. Następnie ciasto przekładamy do keksówki natłuszczonej i wysypanej bułką tartą i odstawiamy jeszcze na 10 minut. Piekarnik rozgrzewamy do 190 stopni, chlebek pieczemy około 80 minut. Po upieczeniu chlebek studzimy.


5 komentarzy:

  1. Bardzo radosna sałatka :-)aż zdjęcie sobie powiększyłam i buzia mi się roześmiała od ucha do ucha ;-).Jak tylko znaję natki na pewno zrobię.Chlebkiem również jestem zainrygowana i wpisuję go na liste na drugie miejsce-do upieczenia oczywiście:-)Pozdrawiam serdecznie.Ewa

    OdpowiedzUsuń
  2. Ewuniu, polecam i sałatkę i chlebek. Obie potrawy smaczne i banalnie proste!

    OdpowiedzUsuń
  3. Chleb dziś zrobiony i już nie został nawet okruszek. Bardzo smaczny. Zachęciłam się strasznie, bo wszystko wychodzi tak jak na zdjęciach, a przepisy proste i można sobie z tym łatwo poradzić. Ciekawe co mi zasmakuje jutro...Dziękuję i pozdrawiam. Edyta

    OdpowiedzUsuń
  4. Edytko, cieszę się, iż chlebuś się udał. Z pozytywnym nastawieniem wszystko się udaje :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Sałatka przepyszna! Mój brat (który twierdzi, że nie lubi selera) jadł aż mu się uszy trzęsły.

    OdpowiedzUsuń

Aby dodać komentarz nie trzeba posiadać żadnego konta, najprościej wybrać opcję Anonimowy i podpisać się pod komentarzem.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...