niedziela, 25 września 2011

Sałatka z awokado

Lekka sałatka z wyrazistym serem feta, słodkimi winogronami, awokado i chrupiącymi orzechami zaskoczy Nas smakiem :) Polecam!


Sałatka z awokado

Składniki na około 4 porcje:

mieszanka sałat (u mnie sałata lodowa)
kiść ciemnych winogron
opakowanie sera feta
2 owoce awokado
garść orzechów nerkowca

Na sos:
3 łyki oliwy z oliwek
2 łyki octu balsamicznego
1 łyżeczka musztardy Dijon
przyprawy: sól, pieprz

Wykonanie:
Sos: wszystkie składniki mieszamy razem, przyprawiamy solą i pieprzem.
Ser feta kroimy w kostkę, winogrona na połówki. Awokado nacinamy wzdłuż dookoła, przekręcamy połówki w przeciwnych kierunkach, wyjmujemy pestkę, obieramy owoc i kroimy w kostkę. Orzechy wrzucamy na łyżkę rozgrzanego na patelni oleju, mocno rumienimy. Sałatę mieszamy z sosem, dodajemy ser, winogrona, awokado, całość obsypujemy orzechami.


2 komentarze:

  1. Pyszna sprawa :)
    Choć podczas przygotowywania sałatki oczy wychodziły mi na wierzch, bo nie sądziłam, że takie połączenie, a do tego musztarda i winogrono - oj, może pasować. Niepewna serwowałam mężowi sałatkę na kolację, sama też nie wiedziałam jak zacząć.... a tu proszę, podczas konsumowania nie mogliśmy się nadziwić i nachwalić przepisu!
    Zamiast nerkowców dodałam orzechy włoskie, takie akurat miałam do dyspozycji.
    Jak zawsze pysznie i coś innego niż zwykle.
    Paulina C

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że mimo wahań spróbowaliście. Czasem najdziwniejsze połączenia smakują fenomenalnie :) Pozdrawiam!

      Usuń

Aby dodać komentarz nie trzeba posiadać żadnego konta, najprościej wybrać opcję Anonimowy i podpisać się pod komentarzem.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...