wtorek, 17 maja 2011

Kurczak na butelce piwa

Dzisiaj bardzo oryginalny przepis na kurczaka pieczonego. Kurczaka umieszczamy na butelce piwa i pieczemy. W trakcie pieczenia kurczaka polewamy piwem. Dzięki temu, iż kurczak jest umieszczony na butelce cały tłuszcz spływa do brytfanki. Mięsko jest niezwykle kruche i soczyste, a skórka chrupiąca. W gruncie rzeczy wykonanie jest bardzo proste, a efekt końcowy zniewalający! Danie to zaserwowałam będąc u znajomych i przepis rozszedł się po okolicy w mgnieniu oka!


Kurczak pieczony na butelce piwa

Składniki:

1 kurczak (u mnie 1,5 kg)
2-3 ząbki czosnku
przyprawy: sól, pieprz, słodka papryka
2-3 łyżki oliwy
butelka piwa (u mnie 0,5l ale 0,33l również wystarczy)
opcjonalnie: ziemniaki, jabłka, cebula

Wykonanie:
Kurczaka dokładnie myjemy, osuszamy i wycinamy szyjkę. Nacieramy go z zewnątrz oliwą, solą, pieprzem i papryką. Ze środka nacieramy rozgniecionym czosnkiem i solą. Tak przygotowanego kurczaka wkładamy na 12-24 godziny do lodówki.
Butelkę z piwem na kilkanaście minut zanurzamy w ciepłej wodzie, aby odeszły wszystkie etykietki. Butelkę otwieramy i odlewamy połowę piwa do szklanki. Na butelkę nakładamy kurczaka tak, by szyjka butelki wyszła tuż obok szyjki kurczaka. Butelkę z kurczakiem stawiamy na dużej brytfance do pieczenia. Na brytfance można również upiec ziemniaczki do kurczaka. Ja piekłam ziemniaki, połówki jabłek i cebule. Ziemniaki obieramy, jeśli są duże to koimy na połówki lub ćwiartki i układamy na brytfance z kurczakiem. Jabłka umyte kroimy na pół i również układamy na brytfance. Podobnie cebule. Piekarnik rozgrzewamy do 180 stopi. Kurczaka pieczemy około 1,5 godziny (godzina na kilogram kurczaka). Po 30 minutach pieczenia kurczaka zaczynamy polewać piwem i czynność tę powtarzamy co 15 minut. Po upieczeniu kurczaka wyjmujemy i odstawiamy na 15 minut. Podawać z upieczonymi ziemniaczkami i surówką.


A z przekąsek polecam pyszne paluszki z ciasta francuskiego z parmezanem. Zamiast sera można użyć sezamu i też będzie smacznie :)

Francuskie paluszki z serem

Składniki:

1-2 płaty ciasta francuskiego
2-3 łyżki tartego parmezanu
kilka łyżek mleka lub maślanki

Wykonanie:
Ciasto francuskie rozwałkowane na grubość 0,3-0,5mm koimy na paski szerokości 1cm.


Każdy pasek skręcamy w spiralkę i układamy na blaszce do pieczenia. Smarujemy je lekko mlekiem lub maślanką i posypujemy serem. 


Paluszki pieczemy w temperaturze 200 stopni około 15 minut. Smacznego!!


7 komentarzy:

  1. Kurczak w "piwie" super smakuje,wbrew pozorom ;),smiesznie wyglada tak nadziany na butelke ale za to smak rewelka;)ja czasami marynuje go w maslance z ziolami,rowniez swietnie smakuje taki soczysty!dodatkowa daje do srodka pietruszke zielona i do pieca,swietnie przechodzi ta zielenina ,wyprobuj a nie bedziesz zalowac!;)pozdrawia Cie serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Mmmmm już czuję zapach tego kurczaczka :) Dziękuję za pomysł!

    OdpowiedzUsuń
  3. witam:)
    te paluszki francuskie są pyszne, ja robię z dwóch warstw ciasta francuskiego, między jednym ciastem a drugim daję starty ser zółty i paprykę czerwoną słodką w proszku.Górną część ciasta posypuję również serem i zawijam. na koniec posypuję kminkiem i zapiekam:) rewelacja!! (a no i ciasto smaruję żółtkiem)
    Mam nadzieję, że w miarę jasno to wszystko opisałam.
    pozdrowionka,Ilidan :)
    Ps. jestem fanką Twoich przepisów :) super stronka!!

    OdpowiedzUsuń
  4. Witaj!! Uwielbiam Twoje przepisy, w 100% moje smaki i zawsze wszystko się udaje :))
    Zabieram się do zrobienia kurczaka na butelce piwa i mam pytanie... czy konieczne jest odlanie piwa i polewanie kurczaka ręcznie? ..bo znalazłam przepis w którym pisano, że piwo samo się pieniło podczas pieczenia i oblewało kurczaka.. Powiedz i jak lepiej jest zrobić?
    Pozdrawiam, Marta :))

    OdpowiedzUsuń
  5. Witam, kurczaka można piec na pełnej butelce, nie wiem tylko czy piwo będzie równomiernie oblewało go ze wszystkich stron. Można dodatkowo kupić drugą butelkę i w trakcie pieczenia polewać mięso (albo polewać tym co uzbierało się w formie w czasie pieczenia). Również pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! kupiłam 2 piwa zobaczymy jak się sprawa potoczy :))

      Usuń
    2. Ja osobiście do polewania używam sposobu ;) a mianowicie w trakcie pieczenia jeżeli piwo samoistnie nie oblewa kurczaka dosypuję do piwa odrobinę soli (trochę na łyżeczce ok 1/5 łyżeczki) wtedy pod wpływem reakcji piwo samoistnie wypływa i oblewa kurczaka :) Polecam

      Usuń

Aby dodać komentarz nie trzeba posiadać żadnego konta, najprościej wybrać opcję Anonimowy i podpisać się pod komentarzem.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...