czwartek, 12 maja 2011

Tortilla

Pisałam już kiedyś o rodzajach tortilli. Jest tortilla ziemniaczana, którą już prezentowałam oraz tortilla w formie placków lub chipsów. U mnie dzisiaj tortilla pszenna oraz chipsy zwane nachos. Tortilla zwykle zrobiona jest z mąki kukurydzianej, ale pszenna jest również smaczna i łatwa do wykonania. Z podanych proporcji wyszło mi 8 dużych placków oraz średnia miseczka nachos.

Tortille pszenne




Składniki:

2 szklanki mąki pszennej
pół łyżeczki soli
pół łyżeczki proszku do pieczenia
2/3 szklanki wody
3 łyżki smalcu lub tłuszczu roślinnego

Wykonanie:
Wodę wlewamy do rondelka, dodajemy tłuszcz i podgrzewamy do jego rozpuszczenia. Mąkę przesiewamy do miski, dodajemy sól i proszek. Do mąki wlewamy stopniowo gorącą wodę z tłuszczem i mieszamy. Następnie ciasto przekładamy na stolnicę i zagniatamy. Ciasto powinno być bardzo miękkie i gładkie. Gotowe ciasto przykrywamy ściereczką i odstawiamy na pół godziny. Ciasto dzielimy na około 12 części. Formujemy z nich kulki i wszystkie przykrywamy ściereczką, aby nie obeschły. Stolnicę podsypujemy mąką i kulki kolejno rozwałkowujemy na placki o średnicy 15-18cm, powinny być bardzo cienkie. Placki pieczemy na mocno rozgrzanej, suchej patelni około 30 sekund z jednej strony (najlepiej sprawdzać czy na cieście pojawiły się już brązowe, przypieczone plamki i odwrócić na drugą stronę). Nie piec za długo gdyż z placków zrobią się chipsy a nie wrapsy :) Placki układamy w stosik na talerzyku. Jeśli placki ostygną zanim je zużyjemy trzeba je podgrzać (np. w mikrofali). Ja po usmażeniu 8 placków resztę ciasta przeznaczyłam na nachos. Z ciasta wałkowałam mniejsze placuszki, średnicy około 10cm i kroiłam na 8 części. Powstawały małe trójkąciki, które obsypałam czerwoną papryką i smażyłam tak samo jak placki tylko dłużej, aby były chrupiące.


A poniżej nachos:


A dla smakoszy kawy polecam dzisiaj kawę miodowo - imbirową. Mocno rozgrzewająca i aromatyczna.

Kawa miodowo - imbirowa

Składniki na 2 filiżanki:

 2 łyżeczki miodu
4 szczypty imbiru
kawa na 2 filiżanki (u mnie z kawiarki włoskiej)
1/4 szklanki mleka

Wykonanie:
Do filiżanek wlewamy po 1 łyżeczce miodu, dodajemy po 2 szczypty imbiru i mieszamy. Następnie dolewamy gorącą kawę i mieszamy. Mleko podgrzewamy i spieniamy. Wlewamy po równo do filiżanek. Piankę posypujemy mielonym imbirem.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Aby dodać komentarz nie trzeba posiadać żadnego konta, najprościej wybrać opcję Anonimowy i podpisać się pod komentarzem.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...