sobota, 30 lipca 2011

Fasolka szparagowa z marchewką i cebulą

Dzisiejsze danie można  podawać na ciepło lub zimno do obiadu, można również jeść jako samodzielne danie. Pyszna, fasolka (oczywiście z ogródka mamy:)) duszona z marchewką i cebulą komponują się wyśmienicie.

Fasolka szparagowa z marchewką i cebulą

Składniki na 4 porcje:

0,5 kg fasolki szparagowej (żółtej ub zielonej)
1 cebula
2 marchewki
łyżeczka przecieru pomidorowego
przyprawy: sól, pieprz, szczypta cukru
natka pietruszki

Wykonanie:
Fasolkę myjemy, odcinamy końce, wrzucamy na osolony wrzątek i gotujemy na półtwardo. Odcedzamy. Cebulę kroimy w piórka, marchew trzemy na wiórki. Cebulę podsmażamy na łyżce oleju, dodajemy marchew i dusimy kilka minut. Lekko solimy, podlewamy odrobinę wodą, dodajemy przecier i dusimy do miękkości. Pod koniec dodajemy pokrojoną na 2cm kawałki fasolkę, przyprawiamy pieprzem i odrobiną cukru. Dodajemy posiekaną natkę. Podajemy na ciepło lub zimno do obiadu, można również jeść jako samodzielne danie.


8 komentarzy:

  1. Danie bardzo dobre:-)Dodałam jedynie trochę więcej przecieru pomidorowego. Pozdrawiam:-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Też dodałem więcej przecieru i nie dawałem cukru. Podstawą większości obiadów jest u mnie mięso, ale to danie broni się nawet bez tego ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Witam :D
    Ja tak przyrządzam fasolkę na przetwory zimowe.Jest niesamowicie pyszna.Z 1,5 kg fasolki wychodzi 7 słoików 0,5 l .W tym roku robiłam az ......3 razy :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, jako sałatka na zimę ten przepis również się idealnie sprawdzi :)

      Usuń
  4. Przepraszam ale mam pytanie. czy te wszystkie przepisy zamieszczone na tej stronie bloga są autorstwa Paulinki???? Jesli tak to jestem pod niesamowitym wrażeniem. Panie i Panowie czapki z głów :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie jestem autorką wszystkich przepisów, często korzystam w przepisów znalezionych w sieci, tv czy czasopismach kulinarnych, Natomiast wszystkie te przepisy przetestowałam, skonsumowałam, zdjęcia są mojego autorstwa.

    OdpowiedzUsuń
  6. Polecam! Dałem 2 łyżeczki przecieru oraz odrobinę Vegety. Pycha ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Dziś robiłam za namową koleżanki. Dodałam jeszcze potartą pietruszkę (korzeń) i batata. Też więcej koncentratu. Jedliśmy z ryżem. Pychotka.

    OdpowiedzUsuń

Aby dodać komentarz nie trzeba posiadać żadnego konta, najprościej wybrać opcję Anonimowy i podpisać się pod komentarzem.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...