wtorek, 6 sierpnia 2013

Dżem truskawkowy z wanilią

Wprawdzie sezon truskawkowy już minął, ale ja dzisiaj na bazarku znalazłam jeszcze piękne truskawki i postanowiłam zamknąć trochę smaków lata w słoiku. Dżem z dodatkiem wanilii na pewno przeniesie mnie do letnich wspomnień w zimowe dni. Polecam!


Dżem truskawkowy z wanilią

Składniki na 3 małe słoiczki:

1kg truskawek
300g cukru
nasionka z 1 laski wanilii (lub 2 łyżeczki esencji waniliowej lub 2 łyżki cukru z prawdziwą wanilią)
1 łyżeczka otartej skórki z cytryny
2 łyżki soku z cytryny
1 łyżeczka masła (opcjonalnie)

Wykonanie:

Z truskawek odrywamy szypułki, myjemy i wrzucamy do garnka z pozostałymi składnikami. Wstawiamy na wolnym ogniu i zagotowujemy cały czas mieszając. Gotujemy na wolnym ogniu bez przykrycia, aż nadmiar wody odparuje i dżem zgęstnieje. Można gotować przez 3 dni po 1 godzinie dziennie. 
Słoiki i nakrętki wyparzamy, przelewamy do nich dżem i zakręcamy. Odstawiamy do ostudzenia dnem do góry. Jeśli chcemy, by dżem dotrwał do zimy musimy słoiczki pasteryzować.

SMACZNEGO!


Źródło: dżem truskawkowy.

3 komentarze:

  1. Najlepsze są domowe konfitury! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Zgadzam się, najlepsze są domowe przetwory :) Gdzie można zakupić taką przeuroczą łyżeczkę ?

    OdpowiedzUsuń
  3. Łyżeczki kupiłam w sklepie Next. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń

Aby dodać komentarz nie trzeba posiadać żadnego konta, najprościej wybrać opcję Anonimowy i podpisać się pod komentarzem.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...