sobota, 14 czerwca 2014

Botwinka

Sezon owocowy i warzywny rozpoczęty! Na pierwszy rzut u mnie zupa z botwinki. Pyszna, aromatyczna i sycąca. Polecam!
 

Botwinka

Składniki:

pęczek botwiny
marchew
pietruszka
kawałek selera
kawałek pora
ząbek czosnku
przyprawy: sól, pieprz, 2 listki laurowe, 3 kulki ziela angielskiego, pół łyżeczki cukru
3 łyżki octu winnego
pół szklanki śmietany 18%
2 łyżki posiekanego koperku

Dodatkowo:
gotowane ziemniaki
gotowane jajko (opcjonalnie)

Wykonanie:

Botwinę myjemy i kroimy (korzeń, łodygi i liście). Do garnka wlewamy 2l wody, dodajemy pokrojone w słupki lub kostkę marchew, pietruszkę, seler oraz por w całości. Dodajemy liście laurowe i ziele angielskie i zagotowujemy. Gotujemy 10 minut po czym dodajemy pokrojoną botwinę i czosnek. Gotujemy do miękkości. Następnie dodajemy ocet i gdy zupa się zagotuje odstawiamy z palnika. Doprawiamy do smaku solą, pieprzem i cukrem, zabielamy śmietaną i dodajemy koperek. Zupę najlepiej odstawić na chwilę, by składniki się przegryzły.
Zupę podajemy z gotowanymi ziemniaki i jajkiem.

SMACZNEGO!

 

2 komentarze:

  1. Witam, zrobiłam zupkę według przepisu i wyszła bardzo smaczna :) Ja i mój mąż lubimy bardziej konkretne smaki dlatego wzbogaciłam ją o sok z buraków :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że smakowało. Również pozdrawiam cieplutko

      Usuń

Aby dodać komentarz nie trzeba posiadać żadnego konta, najprościej wybrać opcję Anonimowy i podpisać się pod komentarzem.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...