sobota, 28 maja 2011

Makron z pieczarkami

Dzisiaj polecam pyszny makaron w sosie pieczarkowo -serowym z ziołami. Danie szybkie w przygotowaniu o niezwykłym smaku. Banalny pomysł na niebanalny obiad :)


Makaron z pieczarkami

Składniki na 2 porcje

300g pieczarek
150g sera pleśniowego (Brie lub Camembert)
200g makaronu penne (rurki)
szklanka bulionu warzywnego
przyprawy: sól, pieprz, tymianek lub zioła prowansalskie
natka pietruszki

Wykonanie:
Pieczarki umyć, pokroi na grube plastry. Na patelni rozgrzać łyżkę oliwy, wrzucić pieczarki i podsmażyć. Makaron wrzucić na osolony wrzątek, ugotować na półtwardo. Do pieczarek wlać bulion. Ser drobno pokroić lub zetrzeć na tarce, dodać do pieczarek. Dodać tymianek, przyprawić pieprzem. Cały sos gotujemy, aż ser się rozpuści i sos zgęstnieje. Pod koniec dodajemy posiekaną natkę pietruszki. Ugotowany makaron wrzucamy do sosu, mieszamy i nakładamy na talerze.

6 komentarzy:

  1. Przyglądam się temu danku i jest to coś co lubię,no może oprócz sera, z którym nadal się nie zaprzyjazniłam a raczej niezapoznałam :-).Pati,czy skórka z serka również ładnie się roztopi?Syn zje wszystko,mąż jak nie wie co w środku ,również zje ;-)a ja wiem i mogę nie ruszyć :-) i to wyda się podejrzane:-(.Wiem,to jakaś fobia.Mam tylko nadzieję,że uleczalna.Ewa

    OdpowiedzUsuń
  2. Ewo, skórka nie do końca się roztopiła. Możesz skórkę odciąć i jej po prostu nie dawać. Albo spróbuj dodać zamiast sera pleśniowego serek topiony kremowy lub ziołowy. Na pewno lepiej się rozpuści. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. bardzo mi się chce spróbować z brie,więc może jutro uda mi się pokuśtykać do lidla i zaopatrzyć w owe cudo.Dziękuję za podpowiedż ze skórką,kompletnie nie pomyślałam o tak prostej rzeczy.Mam nadzieję że lumbago nie przeniosło mi się do głowy ;-).Pozdrawiam.Ewa

    OdpowiedzUsuń
  4. Patuniu,posłuchałam Twojej rady i zrobiłam z serkiem topionym :-).Zaznajomienie z brie mi nie wyszlo :-(.Makaronik pycha,dzisiaj będzie powtarzany.Pozdrawiam bardzo serdecznie.Ewa

    OdpowiedzUsuń
  5. Ewuniu, nie ma się co zmuszać i na siłę przekonywać do czegoś co Nam nie smakuje. Dobrze, ze zrobiłaś z serkiem, inaczej jeszcze by się całe danie zmarnowało :) Pozdrawiam cieplutko!!

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam! Robię notorycznie dając resztki serów z lodówki (raz żółty, raz topiony czasem pleśniak). Mniam... Pycha polecam!

    OdpowiedzUsuń

Aby dodać komentarz nie trzeba posiadać żadnego konta, najprościej wybrać opcję Anonimowy i podpisać się pod komentarzem.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...