czwartek, 3 listopada 2011

Pita

Pita to okrągłe, płaskie, pszenne placki popularne w krajach Bliskiego Wschodu, jedzone najczęściej z pikantnymi sosami. Podczas pieczenia pęcznieją tworząc naturalną kieszeń na farsz. Obecnie pita najczęściej podawana jest z kebabem. U mnie pitty podane były z sałatką Gyros (przepis niebawem). 



Pita

Składniki na około 10 sztuk:

450g mąki pszennej chlebowej
10g świeżych drożdży
280g letniej wody
2 płaskie łyżeczki soli
4 łyżki oliwy z oliwek

Wykonanie:
Drożdże rozpuszczamy w wodzie. Mąkę przesiewamy do miski, dodajemy wodę z drożdżami i pozostałe składniki i zagniatamy ciasto. Ciasto odstawiamy przykryte ściereczką do wyrośnięcia na godzinę. Następnie ciasto dzielimy na 10 części, z każdej formujemy kulkę i układamy na obsypanej mąką stolnicy. Przykrywamy ściereczką i zostawiamy na pół godziny do wyrośnięcia. Każdą kulkę rozwałkowujemy na okrągły placek grubości około 5mm, obsypujemy je mąką i zostawiamy do wyrośnięcia na 20 minut. Piekarnik nagrzewamy do 230 stopni, blaszkę na której będą się piekły pitty wkładamy do nagrzewającego się piekarnika. Na gorącą blaszkę wykładamy pitty, pieczemy 5-8 minut. Jeśli chcemy bardziej zrumienione chlebki pieczemy kilka minut dłużej.


Żródło: pitty.

13 komentarzy:

  1. !!! Baardzo Ci dziękuję za ten przepis! Pita to moja ulubiona część obiadu w Sphinxie ;) Na pewno wypróbuję ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Prawdę mówiąc te domowe pity smakują mi o niebo lepiej niż te ze Sphinx :) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  3. Rzadko komentuje wypróbowane przepisy. Ten jednak zasłużył na "lubię to" :)
    Łatwo się robi, pięknie wyrasta nawet na suchych drożdżach, świetnie smakuje.
    Zrobiłam sześć placuszków.
    Dziękuję za ten przepis.
    Pozdrawiam
    M

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo dziękuję za te miłe słowa, dzięki takim komentarzom jeszcze bardziej wzrasta zapał w kuchni :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Właśnie przygotowuję pity, mam nadzieję, że będą pyszne:)
    Ala

    OdpowiedzUsuń
  6. Witam. Mam 50lat,dużą rodzinkę, więc kuchnia to moje królestwo.Dziś trafiłam na Twój blog, będę tu często zaglądać ....dziękuję,że jesteś :) pozdrawiam, Agnieszka.

    OdpowiedzUsuń
  7. Mimo niezbyt bogatego doświadczenia w kuchni, jak i niewielkiego z samymi drożdżami, chebki nie dość, że wyszły, to jeszcze są przepyszne! Naprawdę świetny przepis ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo się cieszę :) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  9. Czy ze zwykłej mąki typ 550 pity wyjdą?? Pozdrawiam Anka

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo dobry przepis! Właśnie go wypróbowałam. Mam tylko sugestię, aby pamiętać, że po rozwałkowaniu warto pity umieścić od razu na blasze do pieczenia, aby potem podczas przenoszenia nie "opadły". Jeśli bowiem "klapną" to podczas pieczenia nie wytworzą się w środu kieszonki, tylko będą płaskie placki. Mi część wyszła grubiutka, a część właśnie płaska. Smakowo obie wersje pyszne :-).

    OdpowiedzUsuń
  11. Wątpię, czy ciasto wyrośnie, jeżeli do drożdży nie dodamy cukru.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciasto nie ma wyrosnąć dużo, tylko tyle by podczas pieczenia utworzyła się w nim kieszonka na farsz.

      Usuń

Aby dodać komentarz nie trzeba posiadać żadnego konta, najprościej wybrać opcję Anonimowy i podpisać się pod komentarzem.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...