czwartek, 2 października 2014

Dżem dyniowo - gruszkowy

 W tym sezonie dynia znalazła wiele zastosowań w mojej kuchni. W ciastach, gulaszach, bułeczkach, a także przetworach. Przygotowałam dżem dyniowo - gruszkowy z dodatkiem cynamonu. Pyszny, gęsty dzięki użyciu żelfixu, o bardzo ładnym kolorze. Ja miksowałam dżem przed dodaniem żelfixu, moje dzieci nie tolerują kawałków owoców ani w dżemach, ani w jogurtach. Ilość cukru można oczywiście zmieniać wg uznania (ja wolę dżemy niskosłodzone).  Mnie ten dżemik najbardziej smakuje z goframi :) Polecam!


Dżem dyniowo - gruszkowy
Składniki:
750g dyni, obranej i startej na tarce o grubych oczkach
750g gruszek, obranych i pokrojonych w kostkę
pół szklanki soku jabłkowego
sok z połowy cytryny
1/2 łyżeczki cynamonu
300g cukru
 1 żelfix
Wykonanie:
Startą dynię i gruszki przekładamy do garnka, wlewamy sok jabłkowy i gotujemy do miękkości.
Gdy dynia i gruszki już będą miękkie dodajemy sok z cytryny i cukier. Mieszamy i dusimy, aż nadmiar wody odparuje. Pod koniec dodajemy cynamon i żelfix, mieszamy i gotujemy razem kilka minut. Gorący dżem przekładamy do wyprażonych słoików, szczelnie zakręcamy i odwracamy dnem do góry.


Inspiracja: dżem.

Do przygotowania dżemów i innych domowych przetworów typu przeciery lub musy owocowe polecamy przecierak do warzyw i owoców marki Galicja dostępny w sklepie Makowski Kredens.


Ręczny przecierak może posłużyć również do przygotowania puree ziemniaczanego lub zup kremów. Jest prosty w obsłudze i łatwy do utrzymania w czystości.

1 komentarz:

Aby dodać komentarz nie trzeba posiadać żadnego konta, najprościej wybrać opcję Anonimowy i podpisać się pod komentarzem.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...