piątek, 4 listopada 2011

Sałatka Gyros

Warstwowa sałatka z kurczakiem i wyrazistą przyprawą Kebab - Gyros. Najlepiej smakuje z ciepłym chlebkiem pita. Polecam!



Sałatka Gyros

Składniki:

2 piersi z kurczaka
2 cebule
5 ogórków kwaszonych
puszka kukurydzy
1 papryka czerwona 
główka kapusty pekińskiej
ketchup
słoiczek majonezu
przyprawy: sól, 2 łyżeczki przyprawy Kebab - Gyros

Wykonanie:
Piersi myjemy i kroimy w niedużą kostkę. Przyprawę gyros zalewamy pół szklanki wrzątku. Piersi wkładamy na patelnię, zalewamy przyprawą i dusimy na wolnym ogniu do wyparowania wody. Studzimy. Cebule, ogórki i paprykę kroimy w kostkę, kukurydzę osączamy. Kapustę szatkujemy, wrzucamy do dużej miski i lekko solimy. Odstawiamy na kilkanaście minut po czym odciskamy z soku. W przezroczystej salaterce układamy warstwami składniki. Najpierw kurczak, warstwa ketchupu, cebula, ogórki kwaszone, warstwa ketchupu, warstwa majonezu, kukurydza, kapusta, majonez i papryka czerwona. Schładzamy w lodówce. Sałatkę nabieramy od samego spodu, by nabrać wszystkie składniki.


6 komentarzy:

  1. Znajoma sałatka!
    Jak ładnie kolorowo u Ciebie wygląda :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam tę sałatkę:)
    Nigdy jej jeszcze nie robiłam, ale zajadam się nią na imprezie 2 razy do roku u znajomych:)
    Mogę cały wieczór jeść tylko to!
    Widzę tu ciekawe przepisy, poszperam później po Twoim blogu:)
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  3. pychota!!! ja ja uwielbiam,chociaz coraz czesciej ja widze jak pojawia sie na imprezach u znajomych...kazdy ja lubi) ja osobiscie dokladam do niej jeszcze jedna warstwe.....salatka szwedzka wczesniej odsaczona na siteczku....nakladana zaraz po kurczaku i ketchupie,jest duzo wowczas smaczniejsza!!!!POZDRAWIAM SERDECZNIE!!!

    OdpowiedzUsuń
  4. Zgadzam się - ta sałatka to królowa imprez :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam, ale ja robię z troszkę innymi składnikami- bez cebuli i papryki za to z porem i groszkiem zielonym, ale może kiedyś skuszę się na Twoją ;) mniam

    OdpowiedzUsuń

Aby dodać komentarz nie trzeba posiadać żadnego konta, najprościej wybrać opcję Anonimowy i podpisać się pod komentarzem.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...