czwartek, 19 maja 2011

Na kanapkę

Nareszcie słoneczny dzień!! Od dłuższego czasu brakowało Nam słoneczka. Można będzie "podładować baterie".
Dzisiaj proponuję prosty chlebek kefirowy z ziarenkami, pachnący i smaczny. A do chlebka pasta z tuńczyka. Mój mąż przepada za tuńczykiem (zresztą ja również), więc tuńczyk w różnych postaciach często u Nas gości :) Polecam!!!


Chleb na kefirze z ziarenkami



Składniki na duży bochenek:

0,5 kg mąki pszennej
380g kefiru naturalnego
30g drożdży świeżych
płaska łyżeczka soli
płaska łyżeczka cukru
3 łyżki słonecznika
2 łyżki sezamu
łyżka kminku


Wykonanie:
Drożdże zasypujemy cukrem i odstawiamy do rozpuszczenia. Mąkę przesiewamy do miski, dodajemy sól, kefir (musi mieć temperaturę pokojową) oraz rozpuszczone drożdże. Mieszamy składniki, a następnie zagniatamy ciasto na stolnicy. Ciasto nie powinno się klei do rąk. Ciasto przekładamy do miski i odstawiamy na 20 minut do wyrośnięcia. Następnie dodajemy słonecznik, sezam i kminek (ja wszystkie ziarna wysypałam na stolnicę, położyłam na nich ciasto i zagniatałam aż się wszystko połączyło). Ciasto ponownie wkładamy do miski na 20 minut. Następnie z ciasta formujemy okrągły bochenek, układamy go na blaszce wyłożonej papierem. Wierzch bochenka nacinamy nożem. Chlebek przykrywamy i czekamy jeszcze 15 minut aż podrośnie. Piekarnik nagrzewamy do 200 stopni (bez termoobiegu), przed włożeniem chleba do piekarnika smarujmy go wodą i posypujemy ziarnami. Pieczemy około 40 minut. Po upieczeniu studzimy.



Pasta z tuńczyka

Składniki:

puszka tuńczyka w sosie własnym
1 jajko ugotowane na twardo
2 ogórki konserwowe
cebulka ze szczypiorkiem
2-3 łyżki majonezu
przyprawy: pieprz

Wykonanie:
Tuńczyka osączamy na sicie, rozdrabniamy widelcem i wrzucamy do miseczki. Jajko, ogórki i cebulkę kroimy w drobną kosteczkę. Wszystkie składniki mieszamy, dodajemy majonez i przyprawiamy pieprzem. Przed podaniem posypujemy szczypiorkiem.


3 komentarze:

  1. Gratuluje Tobie tych udanych wypiekow;) poweim szczerze ja za pieczywo sie nie biore,prosciej kupic dla mnie;)a co do tunczyka skoro tak lubicie mam rowniez fajny i prosty przepis na pasta,tunczyka po uprzednim odcisnieciu mieszasz z twarozkiek,jak geste dodajesz lyzke jogurtu lub smietany i na koniec jeszcze zielona cebulka pokrojona w kosteczke,bardzo to lubimy jesc na sniadanko,POZDRAWIAM;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Chlebek bomba!!!! Wyrósł cudownie, zamiast kminku dodałam siemię lniane, bo mój starszy synek ucieka przez kminkiem gdzie pieprz rośnie. Bardzo długo jest świeży. Polecam!!!!

    OdpowiedzUsuń
  3. super przepis! wyprobuje w weekend :-)

    OdpowiedzUsuń

Aby dodać komentarz nie trzeba posiadać żadnego konta, najprościej wybrać opcję Anonimowy i podpisać się pod komentarzem.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...