wtorek, 19 kwietnia 2011

Klopsiki

Dzisiaj w mojej kuchni ciekawe połączenie mięsa z serem pleśniowym. Klopsiki mocno ziołowe, podane z sosem pomidorowym i kuskusem.... mmmm zapachniało wakacjami :)

Klopsiki z serem pleśniowym



Składniki na 4 porcje:
0,5 kg mięsa mielonego (u mnie wołowo - wieprzowe)
2 żółtka
1 cebula
2 ząbki czosnku
opakowanie sera pleśniowego (około 200g)
przyprawy: sól, pieprz, zioła prowansalskie, świeża bazylia i oregano
mąka do obtoczenia klopsików

Wykonanie:
Mięso wkładamy do miski, dodajemy żółtka, drobno posiekaną cebulę, przeciśnięty czosnek i przyprawiamy solą i pieprzem. Dodajemy zioła prowansalskie, posiekaną bazylię i oregano oraz ser pleśniowy starty na tarce o grubych oczkach. Mieszamy i wstawiamy na kilka godzin (najlepiej na całą noc) do lodówki. Następnie z masy formujemy nieduże klopsiki, obtaczamy w mące i smażymy na rumiano na oleju. Po usmażeniu osączamy z nadmiaru tłuszczu na ręczniku papierowym. Klopsiki podajemy z sosem np. pomidorowym lub warzywnym (do gotowego sosu wrzucamy klopsiki). Klopsiki można podawać z makaronem, ryżem lub kuskusem, posypane startym parmezanem. Polecam!!!





3 komentarze:

  1. Patusiu,może Tobie uda się mnie przekonać do sera pleśniowego.Odstraszają mnie te wszystkie niebieskie i zielone żyłki.Próbowałam typu valbon,ale nie przypadliśmy sobie do gustu :-)Ewa

    OdpowiedzUsuń
  2. Ewuś, ja używam sera typu Brie, ma białą skórkę i wcale nie odstrasza :) A kupuję go w Lidlu. Może akurat się polubicie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. A ja uwielbiam sery pleśniowe. Jedyne co mnie odstrasza to ich cena :(

    Patusiu, uwielbiam Twojego bloga, korzystam z przepisów, modyfikuję, kombinuję. Wspaniałe zdjęcia, wszystko smaczne i proste. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń

Aby dodać komentarz nie trzeba posiadać żadnego konta, najprościej wybrać opcję Anonimowy i podpisać się pod komentarzem.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...