środa, 29 czerwca 2011

Fale Dunaju

Uwielbiam to ciasto, Mama często je piekła z jabłkami. Ja postanowiłam wypróbować z wiśniami i również smakowało wyśmienicie. Polecam!

Fale Dunaju

Składniki na blaszkę 25x25cm:

Na ciasto:
3 jajka
2 szklanki mąki
150g cukru
150ml mleka
150ml oleju
3 łyżeczki proszku do pieczenia
2 łyżki kakao + 2 łyżki mleka
30 dkg wiśni (z kompotu lub mrożonych)

Na masę budyniową:
1 opakowanie budyniu waniliowego
400ml mleka
2 łyżki cukru
2 łyżki cukru waniliowego
250g miękkiego masła
2 łyżki soku z cytryny

Na polewę:
2 tabliczki gorzkiej czekolady
2 łyżki masła

Wykonanie:
Ciasto: białka oddzielamy od żółtek, ubijamy na sztywną pianę. Następnie stopniowo dodajemy cukier i żółtka. Gdy cukier się rozpuści dodajemy powoli olej cały czas ubijając. Mąkę łączymy z proszkiem do pieczenia, przesiewamy sitkiem do masy ciągle ubijając, równocześnie stopniowo dodajemy mleko. Gdy składniki się połączą masę dzielimy na 2 części. Do jednej dodajemy 2 łyżki kakao + 2 łyżki mleka. Ciasto jasne wylewamy na spód blaszki wyłożonej papierem do pieczenia, następnie ciasto ciemne. Na wierzchu układamy wiśnie. Ciasto pieczemy w temperaturze 180 stopni około 30 minut. Studzimy.

Masa budyniowa: z 400ml mleka odlewamy pół szklanki. Resztę zagotowujemy z cukrami. Budyń rozrabiamy w pół szklanki mleka, wlewamy na gotujące się mleko i mieszamy aż powstanie budyń, studzimy. Następnie zimny budyń ucieramy z masłem, pod koniec stopniowo dodajemy sok z cytryny. Masę rozprowadzamy na zimnym cieście, schładzamy w lodówce.

Polewa: czekoladę łamiemy na mniejsze kawałki, roztapiamy w kąpieli wodnej i dodajemy masło. Gdy powstanie gładka, jednolita masa smarujemy nią wierzch ciasta. Ponownie schładzamy.
Ciasto najlepiej kroić nożem zanurzonym w gorącej wodzie.

5 komentarzy:

  1. Bardzo ladnie wyszlo!

    OdpowiedzUsuń
  2. pyszne to ciasto jest, ja robię z mrozonymi sliwkami pokrojonymi na ćwiartki, fajnie wtedy te fale wychodza i nie jest za słodkie a przyjemnie kwaskowate, polecam wypróbować

    OdpowiedzUsuń
  3. Robię to ciasto od kilku lat, tylko ja dodaję śliwki lub brzoskwinie pokrojone na większe cząsteczki. Moje ciasto nie jest takie "wygładzone". Łyżką sylikonową robię w nim wybrzuszenia i zagłębienia. Wtedy wygląda jak Fale Dunaju:) ale ogólnie mój przepis jest prawie taki sam;) jedno z ulubionych ciast całej mojej rodziny:)

    OdpowiedzUsuń
  4. ciasto upiekłam na obiad rodzinny odpustowy jest pyszne ulubione ciasto mojej córki tylko zamiast polewy z czekolady zrobiłam z masła i kakao tradycyjną jest miękciejsze ***@

    OdpowiedzUsuń
  5. Pati bardzo cie prosze o przepis na ambasadora bo ja mam ,ale masa wychodzi zbyt wolna dlaczego?

    OdpowiedzUsuń

Aby dodać komentarz nie trzeba posiadać żadnego konta, najprościej wybrać opcję Anonimowy i podpisać się pod komentarzem.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...