piątek, 28 października 2011

Pieczone ziemniaczki

Ziołowe, chrupiące ziemniaczki z pieca będą świetną odmianą od gotowanych  ziemniaków czy frytek serwowanych do obiadu lub innych potraw. Szybko znikają z talerza więc najlepiej podwoić składniki :) Polecam!

Pieczone ziemniaczki

Składniki na 4 porcje:

0,5kg ziemniaków
sól
ulubione zioła (rozmaryn, tymianek, zioła prowansalskie)
oliwa

Wykonanie:
Ziemniaki obieramy, myjemy i osuszamy. U mnie były młode, wiec ich nie obierałam tylko dobrze umyłam. Małe ziemniaczki można piec w całości, większe można pokroić na ćwiartki. Ziemniaczki obsypujemy solą i ziołami. Układamy na natłuszczonej blaszce i spryskujemy oliwą (najlepiej taka w sprayu, ja smarowałam pędzelkiem). Piekarnik nagrzewamy do 180 stopni. Ziemniaczki zapiekamy 45-60 minut w zależności od wielkości (u mnie 45 minut wystarczyło, gdyż miałam małe cząstki). W połowie pieczenia można je poodwracać, by równomiernie się zrumieniły. Smacznego!


10 komentarzy:

  1. Ale wspaniałe te ziemniaczki mmmm :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja bardzo lubię zapiekane ziemniaki z chińskimi przyprawami - rewelacja :)

    OdpowiedzUsuń
  3. mmm...
    takie aromatyczne, złociste i chrupiące.
    cuda!

    http://www.karmel-itka.blogspot.com
    http://www.slodkakarmel-itka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. pychotaa!!!!ale brakuje mi tu czosnku! niezapomniany wowczas smak;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Przepis genialny i prosty! Ratujący studentów pod koniec miesiąca.

    OdpowiedzUsuń
  6. hej Paulinko! Twoje pieczone ziemniaczki i fasolka po bretońsku http://www.pinterest.com/pin/387731849142886034/ to hity mikołajkowego spotkania, które mieliśmy z przyjaciółmi w ubiegły weekend! dziękuję, bo było międzynarodowo (paella, quiche, tarta, nawet pizza) a polskie jedzenie zniknęło najszybciej! :) pozdrawiam z Londynu! Ania

    OdpowiedzUsuń

Aby dodać komentarz nie trzeba posiadać żadnego konta, najprościej wybrać opcję Anonimowy i podpisać się pod komentarzem.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...