środa, 3 grudnia 2014

Pierogi z kaszą gryczaną, mięsem i boczkiem

 W wakacje miałam okazję próbować pierogów z mięsem i kaszą gryczaną. Szukając przepisu na takie pierogi napotkałam też przepis na pierogi z kaszą i boczkiem. Postanowiłam połączyć oba przepisy w jeden i stąd dzisiejsze pierogi. Boczek wędzony nadaje nadzieniu pysznego smaku i aromatu, a całość zamknięta jest w miękkim cieście. Polecam!
 
 
 
Pierogi z kaszą gryczaną, mięsem i boczkiem
 
Składniki na około 30 sztuk:
 
Na ciasto:
 
260g mąki
120ml letniej wody
1 jajko
pół łyżeczki soli
28 g masła
 
Na farsz:
mięso z 2 ugotowanych udek, zmielone
100g boczku wędzonego
pół szklanki kaszy gryczanej, ugotowanej w lekko osolonej wodzie
przyprawy: sól, pieprz, majeranek
1 jajko
1 cebula
 
 
Wykonanie:
Ciasto:
Mąkę mieszamy z solą, dodajemy jajko i masło, mieszamy widelcem aż powstaną grudki. Dodajemy wodę i zagniatamy gładkie ciasto. Ciasto rozwałkowujemy na grubość 0,5cm (lub wedle swoich preferencji). Z ciasta szklanką wycinamy koła.
 
Farsz: boczek kroimy w drobną kostkę, jeśli jest tłusty podsmażamy na suchej patelni, jeśli nie to na łyżce tłuszczu. Do boczku dodajemy drobno posiekaną cebulę, smażymy aż się zeszkli. Odstawiamy do przestudzenia. W misce łączymy zmielone mięso, kaszę i przestudzony boczek z cebulą, dodajemy jajko i doprawiamy do smaku solą, pieprzem, majerankiem. Odstawiamy na kilkanaście minut do przegryzienia.
 
Na każdy kawałek ciasta nakładamy łyżeczkę farszu i lepimy pierogi. Wrzucamy na osolony wrzątek z dodatkiem łyżki oleju i gotujemy 2 minuty od momentu wypłynięcia na powierzchnię. Podajemy z podsmażoną cebulką, boczkiem lub okraszone masłem.
 
SMACZNEGO!
 


2 komentarze:

  1. super pomysł :) ja do tej pory robiłam farsz z kaszy gryczanej, twarogu i cebulki :) Twój przepis idealny dla podniebienia mojego męża ;) do wypróbowania...
    pozdrawiam ciepło!

    OdpowiedzUsuń
  2. pyszne ,zamiast kaszy gryczanej dałam jaglaną,pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Aby dodać komentarz nie trzeba posiadać żadnego konta, najprościej wybrać opcję Anonimowy i podpisać się pod komentarzem.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...