sobota, 30 czerwca 2012

Jogurt mrożony

Od jakiegoś czasu mrożone jogurty robią się coraz popularniejsze. Nic w tym dziwnego, są zdrowsze i mniej kaloryczne od lodów, a smakiem im nie ustępują. Niedawno jedliśmy taki mrożony jogurt z goframi i polewą z syropu klonowego. Niebo w gębie!
Jogurty można łączyć z różnymi dodatkami i uzyskiwać ciekawe smaki. Ja użyłam greckiego jogurtu, ale można wykorzystać jogurt naturalny. U mnie dzisiaj przepis podstawowy na jogurt waniliowy. Polecam!


Jogurt mrożony waniliowy

Składniki na 500ml:

500ml jogurtu naturalnego lub greckiego
1/4 szklanki cukru (ilość cukru zależy oczywiście od preferencji)
1 łyżka ekstraktu z wanilii (lub łyżka cukru waniliowego)

Wykonanie:
Jogurt miksujemy z cukrem i ekstraktem do połączenia składników. Masę schładzamy w zamrażalniku około 2-3 godzin po czym wlewamy do maszynki do lodów i miksujemy do uzyskania konsystencji lodów.

Bez maszynki do lodów: zmiksowaną masę wkładamy do zamrażalnika i co godzinę mieszamy, by ją napowietrzyć.


Podałam gotowy jogurt z naleśnikami i syropem klonowym - pyszności!


4 komentarze:

  1. O właśnie na takie lody mam w tej chwili ochotę!

    OdpowiedzUsuń
  2. Super przepis, napewno skorzystam! Dziękuję za ispirację! Już zapisany, może jutro się skuszę i zrobię;) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  3. no, jedne z lepszych, chłodzących rarytasów! uwielbiam go ;]

    OdpowiedzUsuń
  4. W sam raz na te upalne dni :)

    OdpowiedzUsuń

Aby dodać komentarz nie trzeba posiadać żadnego konta, najprościej wybrać opcję Anonimowy i podpisać się pod komentarzem.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...